In het takenoverzicht Mijn taken en Alle taken tonen we de kolom soort dienstbetrekking. Deze toont echter niet de dienstbetrekking zoals meegegeven in de workflow (onboarden), maar toont in geval van herindienst en nevendienstverband de oude informatie van de medewerker. In het geval van een volledig nieuwe medewerker blijft de kolom leeg. Het veld kijkt naar de (oude) medewerker. Als er nog geen medewerker is geregistreerd, is het veld leeg. Ik heb gezocht, maar ik kan niet het juiste veld soort dienstbetrekking vinden om te kunnen tonen in het takenoverzicht (het veld uit de workflow). Iemand dat toevallig wel gevonden of is dit niet mogelijk? Onze personeelsadministratie zou het handig vinden als hier de juiste informatie wordt getoond, zodat zij direct weten om welk type dienstbetrekking het gaat bij die sollicitant (zonder eerst op de beoordelen pagina naar de tab Contract te moeten gaan).
Als dit niet mogelijk is (qua kolom), heeft iemand van jullie dit dan wellicht anders opgelost, zodat het toch beter zichtbaar is in het takenoverzicht en/of bij de beoordelen onboarden taak?
Hoi Evelien,
Wat je precies vraagt kan niet volgens mij. Hieronder wat overwegingen:
Klikt personeelsadministratie bij specifieke dienstbetrekkingen de taak door zonder controleren? Dan kun je dit conditioneel laten doorzetten. Als ze hem toch openklikken: Dan kan de relevante informatie bovenaan getoond worden op de pagina door de blokken te verschuiven.
Dank voor je reactie! Nee de personeelsadministratie klikt geen taak door zonder controleren. Ze openen en controleren elke taak (aangezien we de AFAS standaard volgen en de leidinggevende laten starten met onboarden). De relevante informatie bovenaan tonen, zou betekenen dat voor alle beoordelen onboarden taken de informatie mbt Contract bovenaan zou komen te staan (het is nu in een groepering opgenomen als tab, met onder andere ook de tabs Functie, Rooster etc. in dezelfde groepering). Dat stuk Contract bovenaan zetten heeft helaas niet onze voorkeur. Maar ik ga het wel met ze bespreken, om te kijken of een andere indeling een optie is.
Hi Evelien,
Ik snap denk ik waar je tegen aan loopt. Wij hebben meerdere B.V.’s binnen de holding en lopen er tegen aan als de medewerker her in dienst komt bij een andere B.V. de oude werkgever (BV) aangegeven staat. Wij gebruiken niet de AFAS standaard en hebben het via verantwoordelijke ondervangen voor de “lege” velden zodat deze bij de juiste persoon van de personeelsadministratie komt. Deze zijn opgesplitst per BV’s.
Helaas heb ik geen oplossing voor je. Wat aan mij is uitgelegd door de consultant van AFAS is dat ze in het overzicht van de taken alleen de vastgelegde gegevens (definitieve gegevens) op kunnen halen. Omdat de medewerker nieuw of her in dienst komt is dit gegeven nog niet vastgelegd en kan het niet in de takenlijst juist worden weergegeven. De gegevens worden als vastgesteld gezien op het moment dat de workflow is afgerond.
Wie weet heeft iemand wel een goeie oplossing
Ik begrijp nog niet helemaal welk probleem hier opgelost moet worden(met betrekking tot het tonen van de info); maar toch is het wel mogelijk:
- Maak een conditie per unieke waarde (dienstbetrekking of werkgever) afhankelijk van wat je wil presenteren.
- Splits de beoordelen taak op in X verschillende taken (1 per waarde die je wil presenteren) en geef die expliciet de naam van de waarde + welke tekst je maar wil
- Laat de taak conditioneel naar de juiste versie gaan en presenteer de taakomschrijving in de takenlijst.
In de basis heb je het nu voor elkaar presentatietechnisch.
@Eva in jouw voorbeeld kun je de medewerkers in de autorisatietool opslitsen in verschillende groepen en in 1 taak de ene bv naar de juiste groep sturen in 1 taak door conditioneel te tonen in takenlijst.