Condities in aanmaak profiel

Hooi,

Ik heb weer iets moois wat ik wil, maar ik vraag me af of het kan.

Ik heb nu twee vrije velden gekoppeld aan twee verschillende vrije tabellen. In het eerste vrije veld staan elementen en in het tweede vrije veld staat producten. Het product valt onder een element. Ik zou dus willen dat als in veld 1 element X is gekozen in veld 2 alleen de producten kunnen worden gekozen die onder element X vallen. Anders wordt ook de lijst met producten te lang naar wens van de proceseigenaren.

Ik kan het oplossen door 15 vrije velden en 15 vrije tabellen te maken (er zijn 15 elementen) en dan per vrije tabel de beschikbare producten. Dan met condities in het profiel regelen en dat op basis van het gekozen element het juiste veld met de producten van dat element komt.

Maar ik zou graag 1 veld willen hebben en 1 vrije tabel, maar kan ik dan het profiel op de één of andere manier laten filteren?

Dus voorbeeld:
Element 1 = Leervermogen
Producten: Baxterrol, Druppelbril

Element 2 = Dag & Nachtritme
Producten: Somnox, Wake up light

Als je bij het veld ‘Element’ voor ‘Dag en Nachtrimte’ kiest, mag je dus bij product alleen voor ‘Somnox’ of ‘Wake up light’ mogen kiezen.

Kan dat hoe ik het zou willen? Of moet ik toch voor mij niet zo mooie oplossing kiezen?

Groet Ilse

Hi Ilse,

Wat jij beschrijft kan alleen als je met kenmerken gaat werken, anders zit je helaas vast aan de conditionele zichtbaarheid waarbij je meerdere vrije velden/tabellen maakt zoals jij zelf al aangeeft.

Met kenmerken zit je er helaas ook mee dat je ze allemaal in je dossieritem zal in moeten richten voordat het gaat werken zoals je wilt.

De belangrijkste keuze voor jou is dan welke het meest onderhoudsvriendelijk zal zijn aangezien beiden veel werk zijn om in te richten

@WouterDijkstra Daar was ik al bang voor. We willen maar 1 profiel, dus dan wordt het mijn eerste oplossing helaas.

Bedankt voor het meedenken!

Groet Ilse

Misschien heb je hier nog iets aan, maar ik heb dit opgelost met nummering in de vrije tabel en daarop conditionele zichtbaarheid. Dus in het 1ste veld mogen alleen codes beginnend met 01 gekozen worden, in het 2e veld alleen beginnend met code 02 etcetera. Niet perfect, maar op deze manier heb ik in elk geval maar 1 vrije tabel te onderhouden. In jouw geval zou dit misschien ook kunnen werken met een voorloopcode die verwijst naar het element.