Is er iemand die mij kan vertellen of het mogelijk is om een declaratie van een medewerker (bijvoorbeeld hotelkosten) 1:1 door te belasten via een project aan een verkooprelatie?
Ik heb bij het aanmaken van een declaratie een verplichte projectkeuze toegevoegd. De declaratie komt als nacalculatieregel op het project terecht. Het veld kostprijs is netjes gevuld. Nu is de vraag hoe deze overgenomen kan worden als verkoopprijs in de regel zodat er ook een bedrag op de factuur komt te staan.
In het kostenitem kan je een verkoopprijs vastleggen. Wanneer ik deze wil vastleggen op basis van de kostprijs moet ik bij de kostprijs ook iets vastleggen. Er is hier echter geen sprake van een vast bedrag.
Ik vraag me nu af of dit wel mogelijk is of dat er misschien een hele andere inrichting gemaakt moet worden voor de wens om declaraties door te kunnen factureren.
Wij lopen hier ook tegenaan. Bij inkoopfacturen wordt het bedrag netjes overgenomen naar de verkoopprijs, evt. met een percentage toeslag wat je in de context van het projectprofiel kunt instellen. Bij declaraties is die optie er niet. Ook missen we de mogelijkheid om BTW te kunnen boeken bij declaraties (mits de factuur op onze bedrijfsnaam staat, anders mag dat niet).
Bedankt lieve mensen voor het antwoorden op mijn vraag.
Jammer dat dit er niet in zit, maar mijn stem is toegevoegd aan de wensen. Gezien het aantal stemmen denk ik niet dat dit ooit gemaakt gaat worden door AFAS.
Ik ben in ieder geval wel weer geholpen.