Op verzoek, bij deze een AFAS geheim op zichzelf met mijn video-instructie rondom externe integratie/Iframe mogelijkheden op InSite m.b.v. GitHub:
Zie hieronder het in GitHub toegepaste HTML script t.a.v. de in de video gebruikte voorbeeld nieuws feed.
<!DOCTYPE html>
<html>
<body>
<iframe src="https://feeds.nos.nl/nossportformule1" title="Nieuws" width="330" height="600" style="border:1px solid black;">>
</iframe>
</body>
</html>
2 likes
Bedankt voor de uitlegvideo! Wat zijn de use cases waarbij je Github zou gebruiken ipv de standaard iFrame mogelijkheid in Insite? Mij is niet helemaal duidelijk wat Github toevoegt aan functionaliteit.
1 like
Dank voor je vraag! Zoals in de video uiteengezet gebruik ik GitHub in dat geval voor de integratie van een andere website op basis van een āvasteā oriĆ«ntatie waarnaar de integratie zich moet verhouden. Uiteraard is het integreren ook niet met alle externe bronnen/websites zomaar mogelijk.
In de praktijk kan je in zoān HTML script nog verder gaan en heb ik bijvoorbeeld een situatie ingericht waarin ik een externe (openbare) nieuwsberichtenpagina (website) heb geĆÆntegreerd maar aangezien er op die bronwebsite/pagina ook een reclame(banner) in de kop van die pagina aanwezig is, wil ik dat bij het laden van die integratiepagina, er ook automatisch gescrold wordt naar een het punt op die webpagina waar de nieuwsberichten starten. Dat kan je met behulp van het juiste script in GitHub dan ook ook voor elkaar krijgen. Feitelijk verpak ik de externe bronpagina in een verpakking in Github met daarin gedragingseigenschappen om die vervolgens weer te kunnen verpakken op InSite. 
Een andere praktijksituatie die ik niet in de video uiteengezet heb maar wel heel kort als voorbeeld benoem, is de countdown timer (voor periodiek terugkerende evenementen) die ik d.m.v. een HTML script heb opgemaakt en zo vanuit GitHub geĆÆntegreerd is op InSite.
Als je dus wat ervaring hebt met programmeren in HTML, CSS en JavaScript dan zijn er meer mogelijkheden te bedenken waarin GitHub dan dus feitelijk in de publicatie van een op InSite te integreren externe web-bron/functionaliteit voorziet.