Al onze medewerkers maakten tot voor kort gebruik van het pogramma Declaree voor al hun declaraties. Sinds een paar weken doen alle NL collega’s dit nu via Insite. Om diverse redenen zijn de buitenlandse collega’s nog niet over naar Insite.
Maar sinds we dit geactiveerd hebben in Afas krijgen we bij het exporteren van de declaraties uit Declaree naar Afas de volgende foutmelding:
Deze foutmelding krijgen we alleen bij declaraties die kilometer declaraties bevatten.
Wij hebben dus het idee dat de activering van declaraties in Afas de reden van deze foutmelding is. Iemand enig idee wat de reden zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Ik neem aan dat het een redelijke standaard koppeling vanuit Declaree is, of heb je in de export nog instelmogelijkheden waarin je bijvoorbeeld velden kan mappen?
Ik ken iemand die in het verleden ook met declaree en AFAS heeft gewerkt, heb daar een vraag uitstaan.
Dit is wat ik terug kreeg van iemand die voorheen met Declaree werkte:
“Wij maakte geen gebruik van een koppeling. Wij hadden een import bestand waarbij we aantal kilometers, type lc en thuiswerkdagen deden onderscheiden, bundelen en vervolgens een salaris import. Ik heb heel vluchtig gekeken maar kan de logica niet volgen hoe zij het hebben ingericht.”
Wat houdt code en code(2) in bij het instellen in Declaree? En heb je de support van Declaree al eens om hulp gevraagd? Het is lastig om te achterhalen wat er fout gaat als we de inhoud van het bericht wat zij sturen niet weten.
Uit interesse (en een beetje eigen belang), vanwaar hebben jullie gekozen voor declaree in plaats van een declaratieoplossing uit het AFAS partner netwerk? Dan zit je niet met al deze integratie issues
Met code en code 2 maak je de mapping naar de crediteur in Afas. De support van Declaree kan ons helaas ook niet verder helpen.
Ik denk dat we dan misschien gaan overstappen van de koppeling naar de export/import.
En we werkten al met Declaree voordat we met Afas werkten. Inmiddels gebruiken alle collega’s die verloond worden vanuit Afas de Afas declaratie oplossing. We gebruiken Declaree nu nog voor de buitenlandse collega’s.