Declaraties in Financieel

Is er iemand die declaraties in AFAS insite gebruikt die niet gekoppeld zit aan de HR module maar aan Financieel ?

Wegens de beperkte mogelijkheid qua workflow autorisatie kunnen wij niet gebruik maken van de standaard declaraties.

Hoi Ghislain,

Dan kom je in de buurt van een vrijwilligersportal uit; hier is wel eea over te vinden: Vrijwilligersportaal - AFAS Klantportal

je oorzaak vind ik interessant; welke beperkingen krijg je niet opgelost?

Hoi Robert,

Bedankt voor je reactie. Ik ga hier eens induiken.

Het probleem dat wij hebben met de standaard declaraties van AFAS is dat de workflow in HR niet gekoppeld kan worden aan onze autorisatie schema in Finance. Alle kosten die onze medewerkers maken worden geboekt op costcenters waar budgethouders aangekoppeld zitten. Echter is 80% van de budgethouders niet de manager van de medewerker. En onze implementatie team van AFAS HR kon hier geen oplossing voor vinden/bedenken.

Hoi Ghislain,

Gaat het dan om het probleem dat de beoordelaar “niet geautoriseerd” is voor deze declaraties als deze de flow ontvangt? Dat lijkt me inderdaad niet op te lossen zonder de budgethouders vergaande autorisaties te geven op alle medewerkers die in potentie op hun kostenplaats kunnen declareren.

Als bovenstaande het issue is zie ik niet direct een oplossing. Wellicht dat je het hele proces uit de declaratiemodule kunt halen door middel van inkoopaanvragen? Hier heb je niet de vertrouwelijke declaraties én wel je volledige procuratieschema beschikbaar.