Foutmelding Powerbi vernieuwen in Powerbi Service.
Sinds Profit 7 krijg ik deze melding in PowerBi service:
”
Deze gegevensset bevat een dynamische gegevensbron. Omdat dynamische gegevensbronnen niet worden vernieuwd in de Power BI-service, wordt deze gegevensset niet vernieuwd.”
Hierdoor kan ik niet de dagelijkse vernieuwing uitvoeren . Zijn er mensen die weten hoe dit op te lossen : PS : Aan het PBIX bestand is niks veranderd of toegevoegd : het is alleen gedownload vanuit de door Afas aangeleverde template
Wat bedoel je met “gedownload uit de door AFAS aangeleverde template”> zijn dit de bestanden die je een half jaar geleden kon downloaden om alvast aan de slag te kunnen?
Werkte het wel voor de overstap naar Profit 7?
Indien ja op die tweede vraag zou ik een supportticket insturen. Had je hem überhaupt niet draaiend dan kun je je het beste baseren op de aanwezige modellen in Profit; die sjabloonbestanden zijn destijds gemaakt voor P6 en mogelijk niet meer compatibel.
Als mijn interpretatie van sjabloonbestand niet goed is en je hebt je al gebaseerd op een aanwezig model in Profit dan is het waarschijnlijk deze oorzaak: Filterautorisatie in Power BI - Help Center Nederland . Je moet namelijk sinds 3 december een autorisatiemodel koppelen.
Is nu inderdaad opgelost . In eerste instantie werd er gezegd dat je de autorisatie parameter niet hoefde in te vullen . Na 3 dec is dit gewijzigd op help.afas.
Nu deze parameter wel is gevuld werkt het dus weer,