We werken via Order management. Nu gebruik ik soms Ordermanagement/Import Verkoop/Factuur om een csv format in te lezen. Zou een extern pakket hier ook rechtstreeks een Factuur met bijlage aan kunnen maken. Welke connector kan dit?
Hoi Niels,
Zie onderstaande link. Deze verwijst naar de connector om balie/directfacturen aan te maken. Is dit wat je bedoelt?
Balie-/directfacturen toevoegen, wijzigen of verwijderen (UpdateConnector FbDirectInvoice) - AFAS Help Center
Zie anders hier ook het volledig overzicht van updateconnectoren:
UpdateConnector beschrijvingen - AFAS Help Center
Hoi Gijs, die connector voor Balie-/direct Facturen lijkt er wel op. Ik ga er eens mee testen. Dank voor je snelle antwoord. Groet Niels.
De connector waar ik naar op zoek was bestaat niet, wat een beetje vreemd is omdat de csv import wel bestaat. Ik heb met behulp van de chat bot Jonas de volgende info gekregen:
Het is niet mogelijk om een verkoopfactuur direct aan te maken met een UpdateConnector. In AFAS wordt een verkoopfactuur namelijk altijd gegenereerd op basis van een verkooporder of te factureren nacalculatie. Je kunt dus wel een verkooporder aanmaken met de UpdateConnector FbSales en vervolgens wordt daaruit de factuur gegenereerd.
Meer informatie vind je in deze artikelen:
• Verkooporder toevoegen: Orders toevoegen, wijzigen of verwijderen (UpdateConnector FbSales) - AFAS Help Center
• Te factureren nacalculatie toevoegen: Te factureren nacalculatie toevoegen (UpdateConnector PtLinesToBeInvoiced) - AFAS Help Center
Mijn vraag is hiermee opgelost