Ik wil op Insite via een forecast een offerte aanmaken en deze versturen naar een contactpersoon van de verkooprelatie. In de workflow kan ik alleen kiezen voor contactpersoon van het dossieritem. Maar deze komt niet aan. Het bericht komt wel aan als ik voor alle contactepersonen van de organisatie kies. Maar dan komt de mail soms bij 10 personen aan.
Weet iemand hoe ik alleen de contactpersoon van het dossieritem bereik.
Dag Henny,
ik ervaar ook wel problemen met het versturen van mails dus ben er even mee gestopt.
Enige dat ik kan bedenken: is de bestemming van dossieritem verkooprelatie + contactpersoon?
Dag Henny,
een andere vraag: gebruiken jullie standaard dossieritem -134 voor offertes?
Ik wil deze namelijk via outsite aanbieden om te ondertekenen maar ze zijn niet zichtbaar
Hallo Henny,
Contactpersoon van het dossieritem zou wel moeten werken. De gekoppelde contactpersoon heeft wel een geldig werk e-mailadres? Wat zie je als je in Profit naar de verzonden e-mail kijkt?
Hallo Arjen,
Contactpersoon van het dossieritem werkt dus niet bij de offerte vanuit Insite, wat op zich vreemd is.
Ik heb dit ook al voorgelegd aan Afas. Zij geven toe dat het niet werkt.
Ik heb op hun advies nu een wens hiervoor ingestuurd, die open is gezet voor stemming.
Wens: CRM-I-773
Hallo Sabine, Wij gebruiken het nu nog niet, maar ben het aan het onderzoeken.
Ziet de klant jouw offerte niet of bedoel je dat jij deze niet ziet. In de workflow staat dat deze alleen zichtbaar is voor de klant.
Hey Henny
op outsite zag ik als ik simuleerde om de beheerder van een verkooprelatie te zijn, de offerte niet.
De consultant heeft de clue gegeven. Mocht je dit ook op outsite willen aanbieden: onder site - je outsite moet je offertedocument en documenten outsite zeker activeren wanneer je werkt met itemtype -134. De andere offerte optie werken op offerteaanvragen.
Toch vreemd, op de Help staat duidelijk dat ie gemaild en via OutSite beschikbaar gesteld kan worden. Forecast in InSite - Help Center Nederland
![]()
Dit is inderdaad vreemd. Ik heb dit help artikel ook aan Afas voorgelegd, maar zij geven aan dat het nooit gewerkt heeft. ik heb daarom een wens ingestuurd die open staat voor stemming.
Hoi Henny,
Zojuist nagespeeld en de mail ontvangen. Dit hele verhaal hierboven lijkt niet te kloppen.
Stuur me gerust een beichtje als je even samen wil kijken ![]()
Beste Robert,
Ben wel even benieuwd, want dat is heel bijzonder.
Heb je in de workflow de contactpersoon van het dossieritem gekozen als ontvanger?
Of alle contactpersonen van de organisatie? Want deze laatste werkt bij mij ook. Als je dan één contactpersoon hebt, gaat het goed, maar bij meerdere contactpersonen ontvangt iedereen de mail.
Hoi Henny,
Contactpersoon van het dossieritem; zie inrichting. Ik heb dit in mijn beleving ook vaker werkend ingericht dus het is conform mijn verwachting.
En je gebruikt ook type dossieritem -134 ?
Ja, die gebruik ik. Ik start de offerte via InSite en maak de voorcalculatie daar aan. In de kop koppel ik een contactpersoon.
Voor dit hele deel gebruik ik de demo-inrichting van AFAS
Ik zie dat jij de contactpersoon van het dossieritem kiest die ook portalgebruiker is. Mogelijk dat daar het verschil zit. Mijn contactpersoon is namelijk geen portalgebruiker.
Dit is een generieke vereiste om te kunnen mailen naar een externe gebruiker. Je moet de contactpersoon portalgebruiker maken om te kunnen mailen.
Jouw bestemming is een InSite gebruiker; die is ongebruikelijk met een contact van een klant.
Let op: portalgebruiker betekent niet dat iemand per se inlogt in de klantomgeving; je hoeft de uitnodiging niet te versturen.
Oke, dit ga ik nog eens onderzoeken…
Succes!
Stuur me gerust een privébericht als het niet lukt
Hallo Robert, heb je mijn privébericht nog gezien? Want bij mij lukt het nog niet.