Mail opslaan in dossier

Hoi Allemaal,

Ik ben sinds 2 jaar functioneel beheerder bij een zorginstelling in Gouda.

Heb nu een vraagstuk vanuit de organisatie om een algemene mail te versturen (zonder gegevens verzameling) Ik heb het geprobeerd vanuit hrm medewerker/medewerker en dan type dossier item (simpele workflow) waarbij bericht versturen als workflow wordt opgestart. Met een verstrekking wijze Document e-mailen en vastleggen in het dossier. Echter zie ik het mailtje niet terug in het dossier.

Dit zie ik wel als ik een andere type dossier item kies met document. dan zie ik het eml bestand onder bijlage.

Of kan ik beter een signaal maken en dan een workflow laten opstarten, echter valt hij steeds over De bestemming is niet mogelijk bij organisatie/persooneen foutmelding. Ik wil simpelweg een bericht sturen naar alle medewerkers. In de workflow staat er bij bestemming medewerker.

Ik kom er gewoonweg niet uit. Bij aanvullende vragen kan ik snel reageren.

Hoi Harry,

Als je simpelweg een e-mail wilt sturen (naar alle medewerkers?), dan kun je een signaal aanmaken met als bestemming ‘veld uit gegevensverzameling’. In de gegevensverzameling filter je medewerkers eruit die je niet wilt benaderen. Door bijvoorbeeld te filteren op datum uit dienst en datum in dienst.

Deze instellingen kun je gebruiken bij de signaalbestemming:

Maak daarna een berichtsjabloon aan.

Je kunt bij jezelf testen door bij het signaalfilter alleen jezelf via het filter naar voren te halen.

Genereer een proef signaal om te kijken of de gewenste medewerker(s) worden bereikt. Als je op jezelf test, moet alleen jij naar voren komen.

Daarna voer je het signaal uit. Is alles naar wens, dan kun je het signaalfilter verwijderen, nogmaals een proefsignaal genereren, kijken of de juiste medewerker(s) worden bereikt, en daarna ofwel handmatig het signaal af laten gaan, of via de geplande taak.

Succes!

Bedankt, ik zal het het uittesten echter wil ik de workflow als bestemming hebben zodat het wordt opgestart omdat er diverse condities in moeten. Stagiaires en bepaalde tijd medewerkers krijgen een ander brief/bericht

Helaas krijg ik steeds het volgende. De bestemming is niet mogelijk bij organisatie/persoon

Help artikel reeds geraadpleegd. Ik wil niks anders dat de signaal de workflow opstart. In de workflow heb ik de diverse medewerkers gespecificeerd als gebruikers van de taak.

Het lijkt erop dat je de koppeling van de velden niet goed hebt gelegd. Kun je hier een schermafbeelding van bijvoegen (de koppeling in het signaal)

En een simpele workflow. Met medewerker als bestemming

Heb diverse signalen getest op basis van repetering ook, zonder en met gegevens verzameling mijn enige doel is om onderstaande workflow op te starten d.m.v. een signaal. Ook taak bestemd voor diverse groepen geprobeerd.

Ben ten einde raad bij zoiets simpels :thinking:

je hebt het veld organisatie/persoon niet gekoppeld. Hierdoor weet het signaal niet welke medewerker gekozen moet worden. Doorgaans koppel je het persoonsveld aan het persoonsveld uit de ggv; vervolgens vink je medewerker aan en snapt Profit dat je de bestemming medewerker aan de persoon wil hebben :slight_smile:

En alles is simpel achteraf!

Heb het nu gekoppeld. nummer uit signaalveld is persoonsnummer.

Welke vergelijkingswaarde moet ik hebben? heb reeds medewerkernaam en medewerkercode geprobeerd, en medewerkercode met persoonscode. Workflow wordt voor 82 medewerkers afgetrapt maar er komt geen bijlage in het dossier. Mischien omdat het vanaf een testomgeving getest word, mailserver staat wel ingesteld.

Enige wat ik nog kan bedenken is dat de workflow niet goed is gebouwd. Zie vorige afbeelding.

Hi Harry,

Kan het zijn dat je het vinkje Verzonden e-mail opslaan niet aan hebt gezet in de workflow?

Staat reeds aangevinkt. er is iets met de bestemming wat ik niet goed heb ingesteld denk ik

Dag @harry

Welke bestemming heb je ingevuld bij de mail in de workflow? Ik heb daar ook altijd moeite mee, maar als je daar de verkeerde kiest, dan werkt de mail niet. Zie: E-mail versturen vanuit workflow (taak of actie) - Help Center Nederland
Bij ‘5. Selecteer de geadresseerde.’ staat welke bestemming van de mail je wanneer kan gebruiken. Zo heb ik heel lang gedacht dat je de ‘instuurder’ altijd kan gebruiken, maar die werkt alleen als deze gebruiker alleen Outsite heeft. Als de bestemming hier niet goed is, wordt de mail niet aangemaakt. Hier krijg je geen melding van.

Groet Ilse