Onboarden - Mobiel

Hallo allemaal,

Met de onboarding lopen wij dagdagelijks tegen dezelfde vragen aan van nieuwe medewerkers. Zelf dacht ik dat hier niets aan valt te doen, maar misschien dat er op deze plek nog oplossingen te vinden zijn:

Betreft het onderteken op een telefoon. Ten eerste staat de actieknop altijd onderaan. Erg klein en tegenwoordig staat er ook nog altijd iets voor van de cookies. Als ze de actieknop dan eenmaal hebben gevonden vinden opent het ondertekenen document scherm. Hierin moet alleen altijd naar beneden gescrold worden. Dit is niet duidelijk. Ze denken dat als ze op Wel ondertekenen klikken dat het daarmee lukt.
Wij krijgen hier iedere dag vragen over. Is het mogelijk hier aanpassingen in te doen of ligt dit volledig bij Afas?

Ik hoor het graag!:slight_smile:

Groeten Wil

Hoi Wil,

Enige wat ik kan bedenken dat je zelf kan doen is de toelichting verduidelijken. Verder is het allemaal AFAS :frowning:

Wij hebben de loonheffingsverklaring uit het onboarden gehaald en toegevoegd aan de draaiboektaken. Ook wij moesten sollicitanten erop wijzen dat ze eerst het loonheffingsformulier moesten aanmaken om hem daarna te ondertekenen. De toelichting was duidelijk, maar men leest gewoon niet goed.

Hoi,

Voor die ondertekenen-knop die pas zichtbaar is na scrollen op de mobiel heb ik een tijdje terug een wens ingediend: ALG-I-2774

Groet, Lies

Top. Mijn stem staat erbij:)

Mijn stem ook, al viel me wel op dat de screenshot mogelijk wat persoonsgevoelige data bevat…(personeelsnummer, telefoonnummer en naam)

Hoi Annemiek.
Deze vullen ze dus op/na de eerste dag? Of al eerder?

Wij lopen hier namelijk ook tegenaan.

Op de eerste werkdag!

1 like

Wij hebben het ook uit onboarden gehaald. Wij hebben het standaard op ja gezet (of zetten het op nee als dat bij ergens uit blijkt) en sturen eigen lh verklaring mee met de arbeidsovereenkomst. Zodra ze in insite kunnen krijgen ze bericht dat ze o.a. lh verklaring kunnen aanpassen.

Hoi, dit is allemaal testdata hoor!
Groet, Lies

Dan heb ik niets gezegd Lies. Beschouw het dan maar als elkaar helpen zo veilig mogelijk te werken voor het geval je dit met live-data zou hebben gedaan, want je weet - ongetwijfeld net als ik - hoe vaak er met live-data geknoeid wordt.

groet,

Vincent