Hoi allemaal,
Wij zijn al een tijdje over op het onboarden.
We komen er nu achter dat onze draaiboektaak medewerker indienst niet meer opstart als een sollicitant in dienst komt d.m.v. de onboarding taak.
De draaiboektaak sollicitant (voor uitvragen aanvullende gegevens en ID) werkt wel gewoon.
In het profiel is ook alles juist gekoppeld:
Wij zijn sinds kort hier ook naar overgestapt, maar ik zie bij ons dat de indienst draaiboektaken allemaal gelijktijdig afgetrapt worden wat niet de bedoeling is, zie plaatje:
Misschien een stomme gedachte van mij, maar zou je dan een 2e taak moeten toevoegen in die draaiboektaken. Dus 1 vóóraf en 1 achteraf? Want het is niet mogelijk om deze in 1 draaiboekregel te combineren. Bij ons wordt nu namelijk ondanks de verschillende dagen vooraf per draaiboektaakregel alles gelijktijdig afgetrapt.
Hoi Indy,
Kun je een schermafbeelding van jouw draaiboekinrichting delen? Wellicht springt er iets uit. Heb je wel het idee dat de indienstmelding zelf goed verwerkt wordt via de onboarden flow? (contract goed vastgelegd in Profit na goedkeuren)
Als je een medewerker in dienst meldt die over 14 dagen begint en al deze taken gaan af zou ik een incident melden bij Support van AFAS na nog een keer de dubbelcheck te doen op het gekoppelde draaiboek in het profiel. Bij mij gaan ze keurig op de juiste dagen af dus het is niet zo dat het helemaal niet meer zou werken. Ik zit nog wel op Profit 5
Hoi Robert, zou ook even wat toelichten van de workflowhistorie.
De workflow Onboarden was gestart op 21 mei, en onboarden geregistreerd op 04 juni. De medewerker begon op 01 juli.
De draaiboektaak heeft wel altijd gewerkt bij het indienst profiel (pre-onboarden).
De draaiboektaken voor indienst (met daarin onze indienst workflows per afdeling) worden nu afgetrapt na afronding van de Onboarding workflow. Nadeel is echter dat er vanuit de draaiboektaken een soort tussenpagina wordt gestart, zie onderstaand screenshot.
Op deze pagina zit de doorlink actieknop naar de pagina zoals we die vanuit het verleden te zien kregen. In dit voorbeeld “Medewerkers indienst IT”.
Klik ik vervolgens op deze actieknop dan blijkt dat daar ook velden als verplicht staan die überhaupt niet door deze afdelingsmedewerker gevuld zouden moeten kunnen worden, maar enkel als een gegeven zouden moeten worden overgenomen, zie onderstaand screenshot:
Verder blijkt ook dat deze pagina nu ineens niet meer toegankelijk is voor de afdelingsmedewerker (in dit geval de medewerker IT), wat ik via functionaliteit, profiel, management tool en de autorisatietool maar niet gevonden krijg. Wat gaat hier fout? Iemand enig idee wellicht?