Pagina Medewerkerkeuze geeft niet geautoriseerd

Dag,

Ik ben bezig met het inrichten van een mutatie portaal voor leidinggevenden. In plaats van alle aanmaakpagina’s op de stamkaart als banner, heb ik op een portal pagina banners geplaatst met medewerkerkeuze-pagina’s van de verschillende profielen: contractverlenging, functiewijziging, roosterwijziging e.d.

Helaas blijven de pagina’s maar niet geautoriseerd geven.
De weergave is toegekend aan een definitiegroep waarvoor ze geautoriseerd zijn.
De pagina is toegekend in de functionaliteit. Ik zie via Site-beheer –> Eigenschappen –> Autorisatie ook de daadwerkelijke groep.
De groep heeft recht op hun eigen gegevens en op de medewerkergegevens. Het filter klopt, want zij kunnen bij de stamkaart van de medewerker.
In het organigram zijn zij de toegekend als leidinggevende van de medewerkers.

De help zegt: Eindigt deze op afasinsite.nl/speciale-pagina-prs/notauthorized-prs dan heb je geen rechten op de gegevens.
De ‘niet geautoriseerd-pagina’ eindigt daar inderdaad op, maar welke gegevens mist de leidinggevende nog dan voor die pagina?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet Ilse Snijders

Hoi Ilse,

Heb je wellicht al geprobeerd om te testen met een tijdelijk uitgebreide autorisatie voor de gebruiker?

• Geef één leidinggevende handmatig tijdelijk “recht op alle medewerkers”.

• Als het dan ineens werkt, weet je zeker dat het probleem in de filter autorisatie zit.

Succes!

Hoi Ilse, soms kan het ook nog komen doordat restrictie’s gevuld is in Profit —> algemeen → pagina’s, en dan de desbetreffende pagina.

En wat soms ook nog kan, is als je de gegevensverzameling opent van de pagina, dat er een vinkje aanstaat bij ‘Authorisatie toepassen’, waardoor definitiegroep wordt overruled.