Rechten op eigenschappen bankrekening

Hallo,

Ik wil graag twee collega’s toegang geven tot de eigenschappen van een bankrekening. Op dit moment zien ze het volgende:

In de autorisatie tool hebben ze rechten op het onderhouden van het tabblad bankrekening. Maar ik kan niet vinden waar de autorisatie op dit scherm(eigenschappen bankrekening) verborgen zit. Iemand een idee?
Alvast bedankt.

Groeten,

Eef-Jan

Hoi Eef-Jan,

Zelf heb ik al eens gemerkt dat iemand rechten geven op de functie nog steeds kan betekenen dat dan bijvoorbeeld een tabblad niet zichtbaar is en dat komt dan omdat ze op individueel niveau de rechten niet hebben. Ik weet echter niet of dit in jouw geval ook speelt.

Groet,

Vincent

Ik zit meer met het probleem dat ik het niet kan vinden in de autorisatietool. De autorisatie voor het tabblad bankrekening heb ik gevonden. Maar eigenschappen bankrekening kan ik niet vinden, ook niet op individueel niveau.

image

Gezien het screenshot lijkt het me dat je de bankrekening van een verkooprelatie zoekt, wellicht is het dan deze? Toegegeven, dat je je af en toe helemaal wild zoekt in Profit, maar sinds de zoekfunctionaliteit is dit wel stukken verbeterd.

Eerlijk gezegd zou ik het nóg liever zien dat we ook in de database kunnen zoals concurrent Exact dat wel doet en je met een SQL-statement ook gelijk de verbanden tussen tabellen kunt zien, maar dat terzijde.

Deze staat bij ons ook op onderhouden.

Staan de bankrekening tabbladen van organisatie en persoon ook op onderhouden?

1 like

Dat was inderdaad het probleem. Bedankt Remco!

1 like

Misschien nog een extra toevoeging op het antwoord, een verkooprelatie is een rol van een organisatie of persoon. Ik vermoed dat je deze tabbladen aanroept ondanks dat je het via een verkooprelatie probeert te benaderen. Succes verder!