Stel een medewerker werkt 100% van zijn uren, echter die uren hebben een loonwaarde van 80%, omdat de medewerker nog niet alle taken van zijn functie uitvoert.
In AFAS kan je (naar mijn weten) alleen een % aanwezigheid en een % aanwezigheid AT aangeven in de verzuimverloopregel.
AT werken mag officieel maar 6 weken.
Ik zie geen velden in de managementtool met loonwaarde of iets dergelijks. Is het mogelijk om dit goed te registreren of moet de medewerker gewoon voor 80% ziekgemeld worden en noteren wij dit in de opmerking.
Wij maken overigens geen gebruik van de UWV digitaal en de uren worden geregistreerd in onze roosterapplicatie.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet Ilse Snijders
Ik kan niks beter bedenken dan de medewerker op 80% aanwezig te melden in de ziekmelding. Wellicht het UWV eens vragen wat ze willen dat je hiermee moet?
@lauffer
Het gaat niet om de uitbetaling richting de medewerker. De medewerker zit nog in zijn eerste ziekte jaar en krijgt ‘gewoon’ 100% salaris.
De medewerker werkt ook alweer zijn volledige uren, alleen nog niet zijn volledige takenpakket. En over sommige taken doet hij langer dan ‘normaal’.
Dat willen we in de ziekmelding verwerken, maar weten niet hoe.