Speciale actie knop 'in dienst/onboarden sollicitant

Hoi, ik ben bezig met het inrichten van een sollicitatie workflow die doorgaat in onboarden. Het idee is dat je vanuit de sollicitatieworkflow direct door kan met onboarden.

Ik heb aan het einde van de workflow de speciale actieknop ‘in dienst/onboarden sollicitant’:

Daarnaast wordt in de voorgaande stap de status van de sollicitatie gewijzigd naar een status die onboarden toestaat.

Issue 1:

Echter, om vanuit de sollicitatie door te gaan naar het onboarden moet je dus niet op ‘opboarden afgerond’ klikken zoals hierboven, maar op de knop ‘onboarden’. De knop wordt beschikbaar gemaakt door de status sollicitatie die onboarden toestaat.

Wat nu heel verwarrend is is dat je dus 2 actieknoppen krijgt. De knop die je hierboven in de workflow ziet, en de knop ‘onboarden’ de verschijnt doordat de sollicitatie status is gewijzigd:

Issue 2:

Daarnaast heb ik het issue, dat je in de vervolg workflow (onboarden) na registreren onboarden direct terugkomt in de sollicitatie workflow. De sollicitatie workflow zou automatisch gesloten moeten worden (door de actieknop ‘indienst / onboarden sollicitant’, maar doordat afas je zo snel terug stuurt naar de sollicitatie workflow is deze nog niet automatisch afgerond. Klik je na 2 telen op pagina verversen, dan wel. Maar dit is bijzonder onhandig. Ook zijn deze 2 knoppen voordat je de pagina ververst ook gewoon zichtbaar. Na het verversen niet:

Heeft iemand voor deze 2 issues een oplossing?

Ik heb beide issues opgelost door onboarden afgerond zichtbaar te maken d.m.v. condities op basis van de stratus van de sollicitant.

Start je - als je eerst op “Onboarden” klikt, en daarna “Onboarden afgerond” - niet twee keer het onboardingproces? Beter kan je dan van de actie “Onboarden afgerond” van het type “Afhandelen” maken lijkt me.

Hoi Martie, Onboarden afgerond is een door AFAS uitgeleverde speciale actie in de sollicitatie workflow. Deze knop zou automatische de sollicitatie workflow moeten afhandelen als de onboarden workflow (die deze sollicitatie als aanleiding heeft) is afgerond.