Thema aanpassen tekstkleur workflow knop standaardpagina InSite

Dag,

Ik zoek waar ik de tekstkleur kan aanpassen van de workflow knoppen van standaardpagina.

Ik wil voor het onboarden gebruik gaan maken van de instelling ‘Standaardpagina’s gebruiken in Insite’. Op dit moment zien mijn workflow knoppen er uit als witte tekst met blauwe achtergrond.

Zodra ik de instelling aanvink op het dossieritem zien mijn knoppen er zo uit:

De tekstkleur is nu ook blauw. Ik heb alle blauwe tekstkleuren via ‘Insite –> Thema bewerken –> Kleuren’ allemaal al een keer op wit gezet. Als ik kleur 8 op wit zet, wordt zowel mijn knop wit als de tekst wit.
Ik heb al gekeken via ‘Insite –> Thema bewerken –> banner’ of daar een instelling verkeerd staat, maar daar staat het ook goed.

Waar ik ik dit goed instellen? Via de help kom ik er niet uit.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet Ilse

NB het klopt dat het niet letterlijk dezelfde knoppen zijn (ik had geen onboarden workflow open in de productieomgeving en wel in de test, dus ik heb even knoppen van een andere workflow gepakt).

Hoi Ilse,

Je kan hier licht op afwijken, maar dit werkt wel door naar je gehele site, dus een miniem contrast is gewenst. Om het geheel te ondervangen en de tekst kleur aan te passen dien je de huisstijl kleur aan te passen:

Let wel: alle titels worden hierin meegenomen. Mocht dit niet wenselijk zijn zou mijn advies zijn de achtergrondkleur van de knoppen weg te laten en de tekstkleur in donkerblauw te zetten. Maar ik weet niet in hoeverre dit aansluit bij jullie huisstijl.

Groetjes Mischa

@Mischa

Dankjewel voor je tip. Ik ben nog aan het testen in de testomgeving hiermee, dus ik ga eens kijken wat het doet in onze Insite als ik deze aanpas. Ik vind het wel gek, dat er dan ineens wordt gekozen voor andere instellingen op de knop, maar dat terzijde :wink:

Groet Ilse

@Mischa Als ik die kleur aanpas, dan past dit de achtergrond van mijn ‘aanmaak, aanpas en ja en nee’ knoppen allemaal aan. Ik wil alleen de tekstkleur aanpassen op de workflow-knop.

Helemaal mee eens, er zijn van die zaken in AFAS die dan net niet zouden werken zoals je verwacht. Maar dit is voor dit stukje de enige oplossing. Daarom adviseer ik ook: geen achtergrond en zwarte/blauwe tekstkleur. Of wel met achtergrond maar dan in contrast met het ‘standaard’ blauwe van de tekst.