Urenregistratie in combinatie met ticketgegevens

Beste community,

In onze overzichten op Insite tonen we alle tickets. We registreren ook uren op de tickets door een type dossieritem te starten waarop met uren kan schrijven. Nu hadden we gedacht dat je deze uren vervolgens zou kunnen ophalen in een overzichtsweergave, echter lijkt het niet mogelijk om deze van 2 verschillende vrije type dossieritems afkomstige data aan elkaar te koppelen.

Mocht er iemand ook gebruik maken van ticketing met AFAS (waarbij ook nog een Outsite-omgeving gebruikt wordt voor klantrelaties) dan ben ik erg benieuwd naar eventueel gelijksoortige ervaringen.

Vincent

Hoi Vincent,

Klopt het dat het 2e dossieritem (uren) wordt opgestart vanuit het ticket dossieritem? Waar wil je de overzichtsweergave tonen? Je kan namelijk het overzicht ‘Aanleiding’ gebruiken binnen het dossieritem. Wellicht had je deze al gevonden? Deze kan je ook kopieren als nieuwe overzichtspagina en aanpassen en vervolgens de velden uit de aanleiding erbij pakken.

Echter wil je een overzicht van alle aanleidingen t.b.v. het type dossieritem ‘ticketing’ maken dan gaat dat helaas niet via InSite. Dan zou je een analyse moeten gebruiken.

Groetjes Mischa

Hoi Mischa,

Via de aanleiding krijg ik de gewenste velden er niet bij. Andersom zou het wél weer kunnen, maar dan loop ik ook direct tegen het issue aan dat we dan niet 1 regel hebben per ticket maar per geschreven tijdsregistratie een regel. Zodoende hebben we besloten om dit niet te doen.

Andersom heb ik wél de ticketlink toe kunnen voegen i.c.m. de geschreven tijd zónder dubbeling. Een analyse is inderdaad dan een prima alternatief. Dank in ieder geval voor het meedenken!

gr.
Vincent