Beste community,
Vanuit Onboarding kun je eenvoudig een VOG draaiboektaak aftrappen binnen de workflow. Nu zouden we echter graag al vooraf die gegevens ingevuld willen hebben zodat de aanstaand medewerker niet zelf nog allerlei gegevens hoeft in te vullen én houden we zelf meer de controle.
Is er iemand hier die dit al ingericht heeft en zo ja, hoe zorg je ervoor dat de medewerker alleen nog maar het getekende document hoeft te accorderen middels een digitale handtekening bij DigiD?
Hopende dat mijn vraag duidelijk genoeg is en zo niet dan voeg ik graag meer informatie toe.
Vincent
Hi Vincent,
De vraag is voor mij niet helemaal helder omdat een VOG aanvraag vaak de volgende stappen heeft:
- Aanvraag van een nieuwe VOG voor medewerker bij Justis
- Medewerker vraagt nieuwe VOG bij Justis aan
- Medewerker uploadt VOG in AFAS
Zit jouw vraag in stap 1 en 2? Dan zal je waarschijnlijk aan een maatwerk oplossing moeten denken waarin je vrije velden in AFAS bouwt en een ‘Robot’ die deze uitleest en automatisch de aanvraag bij Justis klaarzet. Zit jouw vraag in stap 3, dan ben ik benieuwd wat voor gegevens je van de medewerker nog verwacht dat die in gaat vullen.
Mocht bovenstaande het niet zijn, dan hoor ik graag hoe het proces momenteel bij jullie is ingericht om te kijken wat voor mogelijkheden er zijn om handmatig werk weg te halen.
Beste Wouter,
Helaas - zou ik bijna willen zeggen - gaat het om 1 en 2. Dus dan moeten we kijken hoe we dit willen gaan aanvliegen. Want we willen ook nog onderscheid maken in welke medewerkers een VOG moeten aanleveren en wie niet binnen dezelfde werkgever.
Maar dank voor het meedenken!
Vincent
Hi Vincent,
Mogelijk kan je met vrije velden op functieniveau nog automatiseren of iemand een VOG moet krijgen en dat je in het script van zo’n robot bouwt dat die bij ‘Nee’ de workflow direct afhandelt. Als je niet op functieniveau kan bepalen of iemand een VOG moet krijgen kan je dit eventueel ook overlaten aan de persoon die het Onboarden opstart.