Verschil in verplichte velden bij aanmaken verkooprelatie in Profit t.o.v. Insite

Hallo,

Wij zijn bezig met in richten van sales op Insite. Onderdeel daarvan is dat onze sales leads(forecasts) gaat vastleggen via Insite. Ze beginnen dan met het aanmaken van een verkooprelatie. Op Insite zijn bij buitenlandse leads de velden straat en naam verplicht, maar in Profit is dit niet verplicht(hebben we ingesteld bij de landinstellingen).

Kan het zijn dat Afas op Insite de instellingen wat ‘strakker’ heeft staan. Want wij kunnen nergens vinden hoe we die verplichting eraf kunnen halen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten,

Eef-Jan

Ziet er wel herkenbaar uit inderdaad. Zo had ik onlangs ook een vrij veld aangemaakt (een boolean-veld). Wanneer ik hier een voorkeurwaarde aangeef vanuit de context dan wordt het veld “Verplicht” onder Veldinstellingen niet uitklikbaar verplicht. Klik je op “Voorkeurwaarde overnemen van oorspronkelijke instellingen”, dan is het veld niet meer verplicht.

Die verplichting zit dus op de context, want op hoger niveau (in de management tool) is het veld gewoon gedefinieerd als niet verplicht.

Wellicht niet echt een antwoord op je vraag, maar meer een gedeelde interesse.

gr.

Vincent

Hoi Eef-Jan,

Op InSite heb je het in dit geval over het aanmaken van een verkooprelatie? In dat geval zou je in het bijbehorende profiel in de instellingen van de context organisatie of persoon (afh. van type) moeten proberen of je die velden op niet verplicht kunt krijgen.

Het gaat inderdaad om het aanmaken van een verkooprelatie. Via de context hebben we het ook proberen op te lossen, maar daarin zijn de velden van het adresblok niet aanwezig. Velden zoals postcode, straat en plaats komen bij ons niet voor in de context van Organisatie of Verkooprelatie.

Heb het nagebootst en concludeer dat het vooral vaag is…

Naar mijn mening moet de verplichting eraf gaan; dat gebeurt niet dus dat is niet conform de landinstelling.

Daarnaast zie ik deze twee “wensen” > Velden postcode + | Wensenlijst Profit, InSite, OutSite & Pocket / Huisnummer niet | Wensenlijst Profit, InSite, OutSite & Pocket

Ik zou hier een incident bij AFAS aan wagen