We willen onze gehuurde objecten op projectlocaties via AFAS gaan beheren. Daarvoor heb ik een nieuw type dossieritem aangemaakt, waarbij ik verschillende aanmaakprofielen heb voor de diverse typen objecten. Voor de meeste types hebben we vast leveranciers. Graag zou ik dan ook in het aanmaakprofiel al een default inkooprelatie + contact willen instellen.
Ik krijg het echter zo snel niet gevonden. Is dit mogelijk?
De aanvraag zal normailter vanuit een project worden gedaan, niet vanuit de inkooprelatie.
Als je in het item een voorkeur inkooprelatie aangeeft wordt deze automatisch gevuld bij veld inkooprelatie voor de gewone inkoopaanvraag functionaliteit. Is het geen optie om deze te gebruiken in plaats van een vrij dossieritem?
Of gaat het meer om het registreren van het object?
In dat laatste geval zal het niet lukken denk ik, een inkooprelatie is namelijk een hoofdbestemming en kan niet via een voorkeurwaarde worden meegegeven.
Bedankt voor je reactie. Het gaat ook om inzicht in welke objecten op welke projecten aanwezig zijn en om bij einde project (of eerder) ook vanuit de workflow de leverancier te melden dat het object opgehaald kan worden. Als dit nog niet is gebeurd op de geplande einddatum project, dan krijgt de planner de taak om alsnog de afmelding te doen, of de planning aan te passen.
Ik heb naar aanleiding van je suggestie even gekeken naar de inkoopaanvraag, maar denk niet dat het daarmee gaat lukken. Ik heb in elk geval bij AFAS de wens ingediend om de hoofdbestemming als voorkeurwaarde vast te kunnen leggen: Inloggen - AFAS Klantportal
(momenteel nog niet open voor stemming)