Voorcalculatie 'vastzetten'

Goedemorgen,

Wij maken gebruik van de Offerte workflow, waarbij de voorcalculatie door managers/verantwoordelijken wordt ondertekend. Hierna zouden we willen dat de voorcalculatie niet meer aanpasbaar is, zodat deze gelijk blijft aan wat is ondertekend.

Ik zie maar een paar acties: Met ‘Definitief maken’ zijn de regels nog te wijzigen. De VC ‘Afhandelen’ is alleen handig als er niks meer mee gedaan hoeft te worden, en de voorraad vrij mag gemaakt.

Zijn er mensen die op een manier hebben afgedwongen dat de voorcalculatie niet meer gewijzigd mag/kan worden zodra deze is ondertekend?

Margot

Hi Margot,

Wij maken gebruik van een extern pakket om onze voorcalculaties mee uit te wisselen.
Omdat het vaak niet handig is dat deze calculaties nog worden aangepast, worden de calculaties gelockt.

Dit is voor zover mij bekend alleen mogelijk in Profit, en met de activering orderuitwisseling. Ik weet echter niet of deze activering verder nog gevolgen heeft.

Je kunt dan in Profit de voorcalculatie “uitwisselen“. Deze wordt dan geblokkeerd en is niet meer te wijzigen tenzij je deze vrijgeeft.. Je kunt dan instellen dat de gebruikers geen rechten hebben om de VC vrij te geven.

Wellicht niet een ideale optie, omdat hier nog een handmatige stap tussen zit. Ik lees ook graag mee als mensen nog andere tips hebben.