Binnen ons bedrijf moeten mensen wekelijks hun uren boeken. Die controleren we en daarna zouden we de week willen blokkeren, zodat die medewerker niets meer kan toevoegen/wijzigen/verwijderen in die week, zonder eerst de week weer open te laten zetten. Is dat mogelijk en zo ja, hoe?
Hoi Arjan,
Je kunt periodes in de periodetabel voor projecten blokkeren: Projecten instellingen - AFAS Help Center. dit doet precies wat jij vraagt máár:
Als je periodetabel maand gebruikt hier en je wil een week afsluiten dan gaat dat natuurlijk niet. In zo’n geval kun je beter op een vast moment de uren accorderen en gereedmelden voor een x periode en signaleren op toegevoegde uren in perioden die al afgesloten hadden moeten zijn. Uren die zijn geaccordeerd/gereedgemeld kunnen sowieso door de medewerker niet meer aangepast worden tot ze zijn gedeaccordeerd.
Hoi Robert,
Bedankt voor je reactie. We werkten al met accorderen/gereedmelden + signalering, maar het gebeurt nog veel te vaak naar mijn zin dat er achteraf uren worden toegevoegd. Vandaar de wens om het verder dicht te zetten.
Onze periodetabel is wel week, maar meteen de periode op projectniveau dicht gooien leek me iets te rigoureus. Dat betekent namelijk ook dat je inkoopfacturen van die week met een projectboeking niet meer kunt boeken. Maar goed, ik ga eens checken hoe vaak dat voor komt. Is dat maar incidenteel, dan ga ik intern voorstellen om inderdaad de periodes blokkeren. En dan geef ik degene die de inkoopfacturen boekt rechten om periodes te (de)blokkeren, zodat zij daar zelf omheen kan, als ze nog een inkoopfactuur met oude factuurdatum + projectboeking binnen krijgt.
Hallo Arjan,
Is dit ms wat je zoekt?