Helaas nog niet stembaar - zodra dit wel het geval is zal ik het melden - maar jullie stem is erg gewenst!
Niets zo vervelend als dat je een typo maakt bij een zoekopdracht in de Wizard gegevensverzameling van Profit. Het leuke is dat dat geheel Profit dan bevriesd en je soms minutenlang moet wachten totdat het systeem terugkoppeld dat het gezocht veld (wat je natuurlijk al minutenlang wist) niet te vinden is / niet bestaat.
Het zou dan érg fijn zijn als er zoiets zou zijn als een zoekopdracht afbreken commando. Nu loopt Profit helemaal vast en wordt Profit in zijn geheel afgesloten. Zelfs in de jaren '80 had je al zoiets als met DOS commando’s om (ja, nu kom ik heel oud over) een commando af te breken. Dus dit zou enorm veel tijd en ergernis gaan besparen als er zoiets is (óf desnoods een vraag “Weet je zeker dat je dit veld gaat zoeken?”).
Hoop op jullie steun óf wellicht mis ik zelf een geheim commando…
Nee, die werkte helaas niet bij mij (en dat gebeurd vaker). Het scherm bevriesd bij een lange zoekopdracht (a.g.v. een typo bijvoorbeeld, zoals je inderdaad in je screenshot ook hebt) en afbreken daarvan maakt dat Profit zich dan helemaal afsluit. Sessies die ik open had staan zijn dan geblokkeerd en moet ik weer de-blokkeren.
Ik was bezig om een veld te vinden om de weergave van “te onboarden personen” uit te breiden met de mensen die wél al ge-onboard zijn, maar nog niet het eerste dag hebben gehad. Die vallen nu tussen wal-en-schip. Dus zocht ik naar een veld waar iets als indienstdatum te vinden was en toen ging het dus herhaaldelijk fout.
Maar - zul je net zien - nu ik het nog een keer test door bijv. van een Overzichtspagina een veld te zoeken dan werkt het weer wel…hopelijk blijft het nu goed gaan…
Maar ik houd het nog wel even open, want ik vertrouw het niet helemaal.
Dat is wel heel vervelend hoe jij het omschrijft. Ik ervaar dat zelf niet, maar ik misschien komt dat ook door de hoeveelheid data in de omgeving (?). Wij zijn een kleinere organisatie en de data blijft daardoor ook meer beperkt. Geen idee of dat van invloed is hoor, want het lijkt mij dat het aantal velden waardoor het systeem moet zoeken wel aardig gelijk blijft, tenzij je een hele zwik aan vrije velden hebt.
Het is een tijdje goed gegaan, maar nu was ik een veld aan het zoeken in het dossier bestand en na minuten draaien kwam er geen afbreek mogelijkheid. Sterker nog, de hele pagina crashte en daarmee werd Profit ook automatisch afgesloten.
Hopende op jullie stem op de Wens die hiervoor bij AFAS ligt…
Ik heb dit ook regelmatig. Meestal lukt annuleren wel maar soms zit ik ook helemaal vast. Ik doe dan Control F1 en beëindig dan zelf de sessie. Dat wist je vast wel maar voor diegene die dat nog niet wist……Uiteraard heb ik even gestemd
Ja, die Ctrl+F1 moet ik (zeker wanneer ik velden moet zoeken in de gegevensverzamelingen) moet ik met de regelmaat van de klok gebruiken. Hadden we maar database-inzicht, maar ik denk dat querieën bewust dichtgezet is ivm performance…?