Werkbonnen AFAS

Goedemiddag,
Wij hebben het werkbonnen gedeelte binnen AFAS volledig ingericht. Nu is het echter niet mogelijk om in de pocket app een hoofdproject in te vullen bij het aanmaken van de werkbonnen als deze niet van het type werkbon is ( AFAS geeft aan dat dit in een optimalisatieproject zit, datum is nog onbekend). Ik vroeg me af of er misschien mensen waren die dit opgelost hebben via een koppeling/AFAS partner en wat de ervaringen daar mee zijn?

Ik heb helaas geen antwoord voor je maar ben wel heel erg benieuwd naar jullie inrichting voor de werkbonnen. Kunnen/willen jullie dit delen?

@c.braakman Dat is goed, ik zal proberen om volgende week in grote lijnen even de inrichting in dit topic te zetten.

Wij hebben het proces eigenlijk als volgt ingericht:
Als eerste hebben we natuurlijk de functionaliteit geactiveerd. Daarna hebben we de desbetreffende pagina’s opgemaakt in Insite. Onze TD-planning maakt nu de werkbonnen aan via Insite. Deze komen vervolgens bij de TD in AFAS Pocket. Hierna boeken zij hun uren en materialen op de werkbon en laten de klant tekenen in de AFAS Pocket-app. Vervolgens wordt er een signaal gegenereerd op basis van de getekende werkbon. Door dit signaal wordt een workflow gestart met daaraan gekoppeld een rapport met een werkbonlay-out, waarin alle belangrijke velden zijn opgenomen (denk aan handtekening klant, materialen, uren).

Deze rapporten (werkbonnen) komen in een weergave bij de klant in onze Outsite terug. Op het moment dat wij de factuur versturen, wordt er een afwijkende lay-out gebruikt. Hierin is op de pagina na de factuur de werkbonlay-out nogmaals opgenomen. Op die manier ontvangt de klant de werkbon direct mee met de factuur.

Belangrijke aandachtspunten zijn:

In het signaal filteren wij op het type project en de statuscode. Voor het werkbonnen rapport hebben wij via dossieritemkoppeling de afbeelding uit het project opgehaald, dit is om de handtekening te kunnen tonen.