Wij hebben de wens om in de Pocket app een overzicht te krijgen van onze vervoermiddelen. Bijvoorbeeld: bij pech moeten we snel kunnen zien welke pechservice gebeld moet worden. Staat een auto verkeerd geparkeerd, dan willen we weten welke medewerker hieraan gekoppeld is, enzovoort.
Onze afdeling Wagenpark krijgt regelmatig dit soort vragen. Wanneer zij niet op kantoor zijn, kunnen deze niet direct beantwoord worden of kan er geen hulp geboden worden.
Daarom heb ik een dossieritem aangemaakt waarin als verplichte bestemming een vervoermiddel moet worden gekozen. In de weergave om een vervoermiddel te selecteren, staan al een aantal gegevens die bovenstaande problemen deels oplossen. Echter, ik zou ook graag de kostendrager van de medewerker die aan het vervoermiddel gekoppeld is zichtbaar hebben. Op die manier weet Wagenpark bij welke afdeling de medewerker hoort en kan zo de juiste contactpersoon benaderd worden.
Via Algemeen > Beheer > Onderhouden zoekweergaven heb ik dit – naar mijn idee – al in elke zoekweergave geplaatst. Via de pagina zelf kan ik de weergave niet aanpassen. Als test heb ik ook een overzicht gemaakt om deze op de beoordelingspagina te plaatsen, in de hoop de gegevens zo zichtbaar te maken, maar helaas zonder resultaat.
Zoals in de onderstaande afbeelding te zien is, wordt de medewerker wél getoond, maar mis ik dus echt alleen de kostendrager. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand een andere manier om dit in de Pocket app zichtbaar te krijgen?
Dit lijkt een exacte kopie van de weergave HRM –> mobiliteit → vervoermiddel, weergave (Lease)auto’s.
Werkt het als je deze weergave uitbreid met het gewenste veld? Volgens mij werkt dit namelijk wel zo wanneer ik een inkooporder wil selecteren om de ontvangst op te boeken.
Ik zie inderdaad de vergelijking. Bij ons was deze standaard weergave geblokkeerd waardoor dit me nog niet was opgevallen. Hier kan ik dan ook niets aan toevoegen natuurlijk omdat het een standaard meegeleverde weergave is.
Als ik de weergave kopieer en het veld kostendrager ertussen zet, pakt hij deze nog steeds niet als zoekweergave. Ik kan in de Pocket app geen weergave selecteren zoals ik op InSite wel zou kunnen. Op InSite kan ik deze gegevens wel allemaal zien.
Ook dit was geen succes. Ik heb er wel een workaround voor gevonden, maar helaas kost dit de gebruiker twee extra handmatige stappen. Toch is het beter dan niets.
Bij het opzoeken van het vervoermiddel wordt de medewerker wel getoond. Daarom heb ik de medewerker ook als verplichte bestemming opgegeven, die (helaas) handmatig moet worden ingetypt. Hierdoor is in eerste instantie niet in één oogopslag zichtbaar hoe of wat, maar na het overnemen van de medewerker wordt het dossieritem gestart en worden de overige gegevens weergegeven in de vrije velden. Bij deze dus een soort van opgelost!