AFAS pocket verlofuren komen niet geheel overeen met HR online (insite)

Ik heb een vraag over het verschil van verlof in de Afas Pocket in vergelijking met HR online. In de Afas pocket zie ik een verlofsaldo van 103,40 uur staan, terwijl er in mijn HR online een verlofsaldo van 103,67 uur staan. Ik kan niet achterhalen hoe dit verschil ontstaat. Kan iemand mij hiermee eventueel helpen? Groeten Aziza

Hoi Aziza,

In de pocket app staat deze ,40 eigenlijk voor 103:40 (uu:mm) en dat komt overeen met de tijd waarbij op 2 decimalen afgerond wordt in uren. Dus 67/100 uur = 40 minuten.

1 like

Ah kijk, dankjewel voor je reactie!
En is er een mogelijkheid om dit gelijk te krijgen met elkaar?

Zeer terechte vraag, maar ik ben bang dat dat niet gaat omdat dit AFAS-velden zijn en in haar wijsheid heeft men volgens mij besloten om de één als tijd-veld te gebruiken en de ander als numeriek veld. Dit heeft intern bij ons ook al voor wat onduidelijkheid gezorgd bij collega’s die hun verschillende projecturen als komma-getallen optellen terwijl het AFAS-veld waar de projecturen op staan ook weer in tijd (uu:mm) staat.

Wellicht dat één van de experts hier op het forum dat weet…? Ik ben ook érg benieuwd.

1 like