ORT verwerken in AFAS

Wij zijn sinds 1 januari 2025 overgestapt naar AFAS, en hierdoor lopen we af en toe nog tegen vragen aan. Een ervan is ORT. In onze CAO (Sociaal Werk) zijn afspraken gemaakt over het toekennen van ORT (Onregelmatigheidstoeslag). Ik kan via AFAS Help niet echt ontdekken of en hoe we dit in AFAS zouden kunnen inrichten. Nu doen wij dit via een papieren declaratieformulier en verwerken we dit handmatig in AFAS. Maar volgens mij moet dit anders kunnen.

Weet iemand hoe dit in AFAS geautomatiseerd is te verwerken? Bijvoorbeeld een digitaal declaratieformulier waarbij medewerkers aangeven welke uren er voor ORT in aanmerking komen en dat de ORT automatisch berekent wordt.

Dag @erikloef ,

Hebben jullie geen roosterprogramma waarin de uren verwerkt worden? Dan kan je via een export de uren op bepaalde codes importeren. AFAS kan dat niet zelf automatisch berekenen welke ORT bij welke uren horen.

Groet Ilse

Dank daar was ik al bang voor. Ik zocht juist een alternatief voor ons uren registratiesysteem. Daar willen we juist vanaf stappen, alleen lopen we dan de registartie voor ORT aan.

wellicht kun je er sinds heel kort wel degelijk wat mee: Urenontrafelaar - AFAS Klantportal dit is gloednieuw in profit 6

1 like