Automatisch toevoegen looncomponent bij indienstproces

Helaas heb ik nog niet voldoende kennis over looncomponenten in huis dus hoop ik wat van de kennis van deze community gebruik te kunnen maken :slight_smile:

We hebben een x-aantal looncomponenten op CAO-niveau toegevoegd m.b.t. zgn. uitruil kilometers en de kilometervergoeding. Nu zouden we eigenlijk graag zien dat deze (omdat ze ook al actief staan als looncomponenten in de CAO’s) automatisch toegevoegd worden bij nieuwe medewerkers als looncomponent zodra hij/zij de enkele reisafstand ingevuld heeft, maar dit blijkt niet te gebeuren.

Weet iemand van jullie een goed hanteerbare methode om dit te kunnen automatiseren? Ik zat zelf te denken aan het conditioneel toevoegen via de indienst workflow, maar dat wordt dan wel érg specifiek dus hopelijk is er een handigere / slimmere manier? Alvast bedankt voor het meedenken!

Heb je iets aan deze pagina: Looncomponent toevoegen aan profiel - AFAS Help Center

Dank Hetty, ik ga kijken of we het hiermee kunnen automatiseren…als het gelukt is dan post ik het hier natuurlijk.