Tijdens het onboardingproces willen we automatisch de wasvergoeding toekennen aan medewerkers waarvoor dit van toepassing is. Deze vergoeding geldt uitsluitend voor functies waarbij bedrijfskleding verstrekt moet worden. Daarnaast moeten enkele OE’s worden uitgesloten van het verstrekken van dienstkleding (en dus van de wasvergoeding). Dienstkleding leggen we vast op functie middels een vrij veld: ‘Dienstkleding verstrekken (J/N)’.
Heeft iemand ervaring of dit in AFAS mogelijk is? Alvast bedankt!
Tijdens het onboardingproces willen we automatisch de wasvergoeding toekennen aan medewerkers waarvoor dit van toepassing is. De wasvergoeding geldt uitsluitend voor functies waarbij bedrijfskleding verstrekt moet worden. Daarnaast dienen een aantal OE’s uitgesloten te worden van dienstkleding (en dus wasvergoeding). Hiervoor hebben we op de functie een vrij veld aangemaakt: ‘Dienstkleding verstrekken (J/N)’.
Heeft iemand ervaring of dit in AFAS mogelijk is? Alvast bedankt!
Hoi Bart,
Helaas geen antwoord. Ik heb hetzelfde bij ons met een omkleedvergoeding. Wij registreren op werkgever→functie of iemand recht heeft op de vergoeding. Mijn idee was om in de workflow een conditie te maken om een ja/nee vinkje aan/uit te zetten. Helaas is dit niet mogelijk.
Na overleg met AFAS kwam helaas enkel de oplossing om het vinkje handmatig aan te zetten, vooraf een profiel te laten kiezen waar dit vinkje aan/uit staat of het op te lossen via een maandelijkse import.
Voor zover ik weet is het dus niet mogelijk om looncomponenten automatisch te laten activeren/deactiveren.
Het kan inderdaad niet tenzij je dit via het profiel laat doen.
Wat nog kan (en relatief toegankelijk is) is dit in Power Automate te bouwen.
Je maakt dan een flowtje dat voor de relevante medewerkers deze looncomponenten aan/uit zet. Voordeel: dit zit vaak al in je bestaande Microsoft licentie.