Is het mogelijk om dienstverband afsluiten uit onderstaand lijstje te halen? Dit zijn de knoppen die standaard zichtbaar zijn wanneer je de workflow voor het beoordelen van een aflopend contract gebruikt. Het is een banner die je niet kan onderhouden. Als ik de losse pagina’s uit de autorisatie haal zie ik de optie nog wel staan maar krijg je een niet geautoriseerd melding. Wat ik zou willen is dat de optie helemaal verdwijnt.
Hi Wendy,
Het is helaas niet mogelijk om deze knoppen weg te halen. Wanneer je de functionaliteit voor meerdere dienstverbanden hebt, dan krijg je deze knop er standaard bij ongeacht of je er wel of niet gebruik van maakt.
dank je! dat geeft duidelijkheid. Dit vermoeden had ik al!
Hoi Wendy,
Je kan deze knop er wel uit krijgen, hoor.
Bij ons zijn ook alleen Contract verlengen en Uit dienst melden zichtbaar voor leidinggevenden. Als functioneel beheerder staat bij mij Dienstverband afsluiten er echter nog wel gewoon tussen.
Je moet er dus voor zorgen dat leidinggevenden geen rechten meer hebben op de aanmaakpagina’s Dienstverband afsluiten. Weet je zeker dat je de juiste pagina’s uit de functionaliteit hebt gehaald? En heeft men niet middels een andere autorisatierol en/of functionaliteit alsnog rechten op de pagina’s?
Het nadeel is dan dus wel dat leidinggevenden ook vanaf de stamkaart geen dienstverband meer kunnen afsluiten, maar dat moet je dan voor lief nemen.
Groet, Jeroen
dank je jeroen, ik meende te zien dat je dan als manager nog steeds de knop wel ziet maar als je erop klikt een niet geautoriseerd melding hebt. Ik ga het nog een keer testen.
het is gelukt! dank je wel voor je reactie.