Berichtensjabloon 'Workflowactie'

Ik heb een aantal berichtsjablonen voor onze TD (technische dienst) meldingen. Het ene berichtensjabloon kan wel de link naar het dossieritem ophalen en de andere niet. Ik vermoed dat het dan in mijn workflow zit, omdat ik een kopie had gemaakt van het sjabloon dat wel bij link kon.

Ik verstuur het bericht op het moment dat de workflow in de taak komt. De taak is toegewezen aan:

• instuurder
  • huidige vervanger instuurder
  • directe collega’s instuurder
    Ik wil een mail sturen naar alleen de instuurder, dus ik heb in het bericht ingesteld dat deze verstuurd moet worden naar de instuurder.
    De mail werkt. De instuurder ontvangt netjes de mail, maar zonder link.
    Als ik kijk bij de berichthistorie zie ik dat het bericht geen link heeft.

Ik heb een test gedaan en hier zie je 3 berichten die verstuurd zijn in dezelfde workflow. De eerste 2 hebben geen link, de derde wel. Kan iemand mij helpen hoe ik in de andere berichten de link ook krijg?

Alvast bedankt.
Groet Ilse

Hoi Ilse,

Ik ben geneigd de oorzaak in de bestemming van de mail te zoeken. De bestemming “instuurder (portalgebruiker)” is enkel geschikt om een link naar outsite te sturen. Probeer het eens door het bericht naar de gebruikers van de taak te sturen; ik verwacht dat het dan wel werkt.

Hartelijke groet,

Robert

Dag @Robert,

Oke, goed om te weten. Daar heb ik over heen gelezen in de AFAS Help.

Het probleem is dat ik alleen de instuurder wil mailen en dat de taak meer bestemmingen heeft. Vooral die directe collega’s wil ik niet allemaal mailen.

Dan heb ik denk ik maar één oplossing. Een extra taak maken, waarin ik alleen te de instuurder zet als bestemming, die door middel van de conditie altijd automatisch moeten laten afhandelen met het bericht dat ik wil versturen en dan de workflow in de huidige taak moet laten terecht komen.

Bedankt voor het meedenken!

Groet Ilse