Mail vanuit workflow naar LG

Hallo allemaal,

In mijn onboarden workflow heb ik als laatste een actie toegevoegd waarin ik de Leidinggevende wil informeren van de start van een nieuwe medewerker. Dit doe ik door een taak klaar te zetten bij de LG, maar ik wil ook een automatische mail sturen.

De taak komt inderdaad klaar te staan in de taken, maar de mail wordt niet verzonden of aangeroepen.

Alles lijkt goed te staan. Berichtsjabloon is een Workflow actie.
Kom er niet uit. Iemand ideeën, wat zie ik over het hoofd?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groeten,

Wil

image

Hoi Wil,

Je stuurt de mail naar “portalgebruikers”, maar dat moet zijn “profit gebruikers”. Die eerste is voor externen (outsite) en die laatste voor internen (Profit/InSite).

Hoi Robert, dat werkt! ik was in de veronderstelling dat de LG niet persé een profit gebruiker is. In ons geval een Insite gebruiker.

Nu gaat de mail naar de gehele formatie. Dit zijn soms wel 5 personen . Ik zou alleen de mail willen sturen naar de Hoofdleidingevende. Degene met het hoogste %. Is dat mogelijk?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Hoi Wil,

Het is niet mogelijk binnen de standaardbestemmingen die je nu gebruikt. Je zult dan aanvullende logica moeten toepassen (bijvoorbeeld door bepaalde % conditioneel niet te betrekken bij de taak en dus niet te mailen (dit zou kunnen als de hoofdleidinggevende altijd boven een X% zit en de anderen altijd onder een X%)).

Alternatief is om het veld “leidinggevende” (altijd gevuld met hoofdleidinggevende) te gebruiken om een waarde toe te kennen aan de verantwoordelijke en die vervolgens te mailen maar dat kan niet met alle -typen dossieritem.

Als je wil kun je altijd via een signaal de leidinggevende zoals hierboven beschreven een mail sturen.

Alle bovenstaande opties zijn flink meer inrichtingswerk dan hoe je het nu hebt staan en zou ik niet per se direct aanraden.

Eigenlijk heb je realisatie van deze wens nodig: Hoofdleidinggevende als | Wensenlijst Profit, InSite, OutSite & Pocket

Juist precies, ik heb gestemd. Dankjewel voor je input ik kan hier verder mee!

Ik heb nog een artikel op AFAS gevonden. Is dat niet de oplossing voor dit probleem?

Of zou die dan in een workflow nog steeds verkeerd “kijken” naar wie de mail moet gaan.

Hoi Wil,

Hoofdleidinggevende bepaalt hoe het veld “leidinggevende” in de weergave gepresenteerd wordt (zie mijn vorige antwoord voor hoe je dit veld zou kunnen gebruiken). Helaas zijn dan voor Profit nog steeds alle medewerkers daar dé leidinggevende.

1 like

Workaround bedacht. Ik heb de een Regel aangemaakt in Exchange om de mail niet door te laten gaan naar bepaalde gebruikers die in een groep bij ons zitten. Hopelijk gaat de Wens bij AFAS in vervulling zodat dit ook anders kan:)