Conditie op ingangsdatum en einddatum met dagnummer in AFAS workflow

Wij hebben in de CAO VVT te maken met nieuwe regels voor normdagen. Dit moeten we invoeren in ONS. In ONS is het verplicht dat de begindatum een maandag is en de einddatum een zondag.
Wij hebben een workflow aangemaakt in AFAS waarbij de leidinggevende dit kan doorgeven en dit door de administratie in ONS kan worden ingevoerd (voor ons is een koppeling hiervoor nu nog niet mogelijk, omdat dit vrije inrichting is).

Nu wil ik in AFAS ook graag afdwingen dat de begindatum een maandag is. Ik heb bij de filtertags wel gevonden [Begin van week] maar het hoeft niet perse de maandag van deze week te zijn. Ik weet ook niet wanneer de leidinggevende dit precies gaat invullen, dus het kan aankomende maandag zijn, maar ook 10 maandagen verder. Dus ik kom ook niet weg met [Begin van week + of - ? week].

In weergaves kan je bij het formaat bij datumvelden kiezen voor ‘Dagnummer’, maar ik zie dat niet terug bij de filterstags. Heeft iemand hier een idee voor hoe ik dat kan afdwingen? Of moet ik dan met een controle in de workflow gaan werken. Ik vind eigenlijk het mooiste om dat al in de context van het profiel te doen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet Ilse

Hoi Ilse,

Ik neig naar: onmogelijk. Als je het echt in het filter wil oplossen kun je proberen de maximale filtertekens te gebruiken om X weken naar voren en X weken naar achter te kijken en te zien of je dan genoeg tekens hebt.

Anders inderdaad een controle in de eerste workflowstap…

@Robert ok jammer dat het via de context van het profiel niet kan.

Maar hoe doe ik dat dan in het filter?

Ik heb aan de gegevensverzameling in de workflow de ingangsdatum en einddatum op formaat dagnummer gezet, daar een conditie opgemaakt en die in de controle gezet. Het werkt :laughing: .
@Robert Dankjewel voor het meedenken!