Bij het klikken op een actieknop binnen een workflow kun je waarden laten toekennen. Wij hebben nu bij een bepaalde stap de einddatum toegekend o.b.v. de tag [Vandaag + 14 dagen]. We zouden echter graag willen: [Huidige waarde + 14 dagen]. Dus: als de huidige einddatum van het dossieritem 12-07-2024 is en we klikken op 15-07-2024 op de actieknop, dan willen we dat de nieuwe einddatum 26-07-2024 wordt en niet 29-07-2024. Is dat mogelijk en zo ja, met welke tag?
Ik kom hier niet zoiets tegen: https://help.afas.nl/help/NL/SE/Dat_Filter_tags.htm#o11209
Hi Arjan!
Leuke vraag!
Wil je het volgende eens proberen?
- Voeg het veld einddatum toe aan de gegevensverzameling in de workflow.
- Ga op dit veld staan en klik op de actieknop “Berekening”
- Voeg 14 dagen toe aan het veld
- Optioneel: hernoem het veld naar Einddatum + 14 dagen
Ga vervolgens naar de actieknop en ga in de zijbalk naar waarde toekennen → onderhouden. Vul het veld einddatum met het veld uit de gegevensverzameling Einddatum + 14 dagen.
Voor meer informatie over het berekenen op datumvelden, zie:
Ha Jos,
Bedankt voor je tip. Hiermee ben ik eruit gekomen, al moest ik nog wel een stapje verder denken.
Dit veld had ik namelijk al in de gegevensverzameling en ook als zodanig nodig. Oplossing:
- Ik heb een vrij veld Einddatum + 14 dagen toegevoegd aan het type dossieritem.
- In de workflow heb ik voorafgaand aan de taak waar het mij om gaat een extra taak (die automatisch wordt afgehandeld) toegevoegd.
- Hierin ken ik aan veld Einddatum + 14 dagen de waarde uit veld Einddatum toe.
- In de eigenlijke taak waar het mij om gaat ken ik aan veld Einddatum dan weer de waarde uit Einddatum + 14 dagen toe, waaraan dan ook daadwerkelijk de 14 dagen zijn toegevoegd.
Hartelijk dank dat je me op het juiste spoor hebt gebracht!
1 like