Cursusmanagement; cursus annuleren (vanuit aanbod kant)

Hoi,

wij willen deelnemers, docent en locatie informeren als wij een cursus annuleren.

Ik loop tegen het volgende aan: 1. ik kan een evenement niet annuleren, wel de sessies. Wij willen annuleren als er te weinig inschrijvingen zijn.

1. We hebben een signaal als er te weinig deelnemers zijn gekoppeld aan een workflow. Vanuit deze workflow willen we berichten sturen naar de docent en de lokatie en liefst ook naar de deelnemers. Iemand ervaring hoe dit te doen? We hadden gedacht we vullen het veld verantwoordelijke met gebruikerscode van de docent maar tot nu toe werkt het niet.

Hoi Susan,

Begrijpelijk; maar inderdaad niet passend binnen de structuur van AFAS. Wat ik in de praktijk vaak heb ingericht bij een evenement met meerdere sessies is 1 inschrijvingssessie waar ik alle cursusberichten op stuur en in de volgende sessies de inhoud. Is 1 sessie 1 evenement dan is dat de gewone sessie hiervan. Vanuit hier stuur je ook het annuleringsbericht.

Deel twee zou “gewoon” moeten werken maar daar heb je natuurlijk weinig aan. Je stuurt hiervoor in elk geval de taak naar de verantwoordelijke en kies voor deze optie: Gebruikers van taak (Profit-gebruikers) bij het versturen van de mail.