Doorlooptijd dossieritems monitoren

Wij hebben zelf een ticketsysteem ingericht in AFAS m.b.v dossieritems. Wij hebben vanuit onze SLA bepaalde afspraken gemaakt over de oplostijd (Bepaalde hoeveelheid kantooruren) van tickets, ik vroeg me daarom af of er een mogelijkheid was de doorlooptijd van het dossieritem te kunnen uitdrukken in de hoeveelheid kantooruren.

Hoi Wilco,

Toevallig 2 weken geleden mee bezig geweest met precies dezelfde vraag. Ik heb het als volgt aangepakt:
Met een analyse op basis van de gegevensverzameling “log van acties in workflow” heb je alle acties in dossieritems te pakken.
Gefilterd op statussen die voor de ICT afdeling golden (in behandeling ICT, wachten op leverancier etc.)
Aan de hand van begin en eind van die actie pér actie de kantooruren berekend. Bijv. begin 01-02-2025 08.15 en eind 09-02 18.36 bij kantooruren van 9-18 door de weeks is per werkdag mogelijk 9 kantooruren (weekendes afschaven etc.) met deze: NETTO.WERKDAGEN, functie - Microsoft Ondersteuning

Daarna al die uren opgeteld per dossieritem met som.als SOM.ALS, functie - Microsoft Ondersteuning

Nu heb je de uren per ticket; vervolgens kun je dit allemaal in je draaitabellen stoppen :slight_smile: Bijv. per medewerker van ICT, of per prioriteit of per beide.

Ik ben trouwens echt géén excelheld en heb veelvuldig met mijn vriend ChatGPT gebabbeld; een betaald account is echt een aanrader. Hou rekening met de versie/taal van jouw excel.

1 like

@robert Thanks! Ga ik eens mee aan de slag.