Wij hebben een vrij dossieritem dat ingestuurd wordt door de leidinggevende.
De eerste taak gaat ook naar de leidinggevende om velden in te vullen, daarna wordt het doorgestuurd naar de medewerker.
We willen het graag zo inrichten dat de medewerker het dossieritem nog niet in zijn dossier ziet als de taak nog bij de leidinggevende staat. Na de eerste taak mag het dossieritem wel zichtbaar worden in het dossier.
Je kunt het zo zien dat het dossieritem in de eerste taak nog in concept staat.
Heeft iemand een idee of en hoe je dat in kunt richten?
Dag Hanneke,
Je kan dit regelen door een filter te maken in de autorisatie-tool op basis van de status. Bijvoorbeeld als het dossieritem bij de leidinggevende staat, geef je het in de workflow de status ‘Leidinggevende’. In het filter in de autorisatie-tool zeg je dan dat de medewerker alleen dossieritems van dat type mag zien als de status niet ‘Leidinggevende’ is.
Groet Ilse Snijders
Bedankt voor je reactie Ilse!
Hoe kan ik zo’n filter maken in de autorisatietool? Ik kan namelijk nergens vinden waar ik kan filteren op de workflowstatus.
Dag Hanneke,
Excuus, ik was even in de war met code status workflow.
Wat je wel kan doen is filteren in gegevensverzameling van de pagina ‘Mijn dossier’ (of in ieder geval de pagina met het overzicht dat jij toont aan de medewerker). Daar kan je zelf veld met de status toevoegen en daarop filteren.
Groet Ilse Snijders
Goedemorgen Ilse,
Maakt niets uit!
Dat is een goed idee. We kunnen namelijk niet het type dossieritem uit de weergave filteren. Dank je wel!
Groeten Hanneke