Autorisatie vraagstuk

Dag,

Ik kom er niet uit…

Ik heb een vrij dossieritem. Deze wordt standaard afgetrapt uit een signaal. De volgende taak is voor de leidinggevende uit het organigram. De bestemming is medewerker. In de functionaliteit hebben ze toegang tot de pagina’s (aanmaken, aanpassen, tonen) en paginaonderdelen staan op onderhouden. In de autorisatie-tool hebben ze recht op de het dossieritem, de tabbladen.
Er wordt doormiddel van waarde toekennen gegevens aangepast op de medewerker. Het tabblad waar het veld staat dat aangepast wordt, staat op onderhouden.

De taak komt niet in de takenlijst, terwijl het vinkje bij de bestemming wel aan staat.
Als ik de link open, zie ik de knoppen en kan ik het veld aanpassen. De leidinggevende krijgt ‘Niet geautoriseerd’ de link is: https://000000.insitetest.afas.online/speciale-pagina-prs/notauthorized

Dus volgens de AFAS Help, zou zij geen toegang hebben tot de gegevens? Echter via de stamkaart van de medewerker kan de leidinggevende de taak wel openen, maar zie geen knoppen en kan niet aanpassen. Dus toegang tot de medewerker, heeft de leidinggevende wel.

Andere profielen onder dit dossieritem kunnen wel aangemaakt en aangepast worden. Wat mis ik nog? Iemand een idee?

Groet Ilse

Eigenlijk denk ik dat je dit al wel gecheckt hebt, maar zou het kunnen dat - omdat het een vrij dossieritem betreft - er nog een filter moet worden aangemaakt op waar dan vervolgens deze functie / persoon op geautoriseerd moet worden?

Dus bij “Onderhoud filters” en dan “CRM / Dossieritem vastleggen: type dossieritem” én “CRM / Dossieritems”? Ik spreek in ieder geval namens mezelf dat ik dit al een paar keer heb gehad en dat ik alles open had staan in de autorisatie tool (dacht ik) en binnen de functionaliteit.

Dag @Vincent

Bedankt voor het meedenken!

Zij hebben het dossieritem al via een filter binnen CRM/Vastleggen dossieritem en een filter binnen CRM/Type dossieritem. Die hadden ze ook al. En het vastleggen van andere zaken binnen dit dossieritem lukt ook al. Dit is alleen een nieuw profiel binnen het dossieritem met een nieuwe workflow.

Alle gegevens zien ze dus ook wel, maar ze hebben geen workflow knoppen en ze kunnen dus niet aanpassen. Terwijl alle tabbladen en pagina onderdelen op onderhouden staan en ze zien die dus ook.

Ik heb ook het vrije tabblad op de medewerker op onderhouden gezet, waar de waarde toekennen velden op staan.

Dus dat vind ik er ook zo gek aan. Dat de ‘oude’ workflows wel werken en deze nieuwe niet.

Groet Ilse

dan ben ik benieuwd waar het hem dan in zit…

Hoe lang speelt dit al; het kan een kwestie zijn van even opnieuw inloggen?

Dag @Robert,

Ik ben aan het testen in de testomgeving. Ik heb een testaccount. Daarmee log ik na elke wijziging die ik doe opnieuw in in een incognito venster.
Daarnaast open ik na elke wijziging (ook in de functionaliteiten) de omgeving opnieuw.
Verder heb ik ook meerdere malen de actie ‘Automatisch vullen alle groepen’ uitgevoerd in de testomgeving.

Dus ik denk dat ik dat wel getackeld heb :sweat_smile: .

Groet Ilse

Dat zal hem inderdaad niet zijn Ilse :slight_smile:

Zit er een delegatie tussen? Die kan soms vage klachten geven op autorisatie (wel uit te leggen maar lastig te zien)

Anders wil ik eventueel wel eens meekijken? Ik ben redelijk thuis ook in de autorisatie en samen zie je soms net wat meer

@Robert

Nee delegatie hebben we maar op 1 workflow ingericht.
Ik heb het nu werkend… Ik heb een andere bestemming gekozen:

En nu doet hij het wel…
De vrijwilligerscoaches gebruiken geen vervanging onderling, want dan neemt de coördinator het over en die heeft altijd al via ‘Alle taken’ toegang.

Maar ik vind het wel gek…

Wel bedankt dat je mee wilt kijken.

Groet Ilse