Not authorized melding

Wij hebben een probleem met een autorisatie bij een gebruiker die een not authorized melding krijgt bij het benaderen van 2 specifieke functionaliteiten (eigen inrichting). We hebben zelf het idee dat dit speelt sinds de overgang naar profit 8.

Het betreft een: afasinsite.nl/speciale-pagina-prs/notauthorized-prs melding wat duid op geen rechten op de gegevens.

Dit heb ik allemaal al geprobeerd/gecontroleerd:

• Eigen medewerkergegevens filter is ingeschakeld
  • Medewerker heeft geldig contract
  • Medewerker is niet geblokkeerd
  • Type pagina is geactiveerd in de site
  • Via de CRM filters toegang tot dossieritem
  • Medewerker is gekoppeld aan een gebruiker
  • Pagina staat niet in concept en is gepubliceerd
  • Pagina gedeactiveerd en opnieuw gepubliceerd
  • cookies verwijderd
  • incognito in laten loggen

Het is een eigen gebouwde functionaliteit dus denk dat ik hiermee niet bij AFAS terecht kan. Het moet in de autorisatie zitten omdat ik de pagina zelf wel kan openen met alle rechten.

Iemand nog een idee hoe ik dit kan oplossen?

Staat de pagina in de juiste functionaliteit en is deze gekoppeld aan de juiste autorisatierol en is deze gekoppeld aan de juiste gebruikersgroep? En zit de gebruiker (nog) in deze groep?

Check met autorisatie-inzicht of de gebruiker rechten heeft op de pagina. En bij een andere om t e kijken waar het verschil zit.

Bij mij zit het meestal hierin.

mvg Martin

1. Is er een pagina-onderdeel toegevoegd op dit vrije dossieritem die op ‘geen toegang’ staat, binnen de autorisatierol/functionaliteit waar de medewerker aan gekoppeld is? Functionaliteit > Pagina-onderdelen

2. Is er wellicht een selectie toegepast op de pagina waar de betreffende medewerker niet aan gekoppeld is? Dit kun je checken via InSite > Sitebeheer > Site > Onderhouden > Onderhouden pagina’s > Pagina opzoeken > Klik op tabblad ‘pagina’ > Bewerken > Pagina informatie > Eigenschappen > Kenmerken

Dank, gecheckt maar ook dit is niet aan de orde.

Yes, ook allemaal gecheckt.

Als de gebruiker wel rechten op de pagina heeft, zou dit betekenen dat hij geen/onvoldoende rechten heeft op de bestemming van het dossieritem. Dat zou dan in de filtering bij de gebruikersgroepen moeten zitten.

Pagina-onderdelen van deze pagina ook geautriseerd in de functionaliteit?

Heb je de juiste aanmaakpagina (De ESS)?

AFAS is in Profit 8 wel met profielen en aanmaakpagina’s van muterende workflows bezig geweest. Niet voor vrije inrichting, maar wellicht de moeite van het controleren waard.