In profit hebben we op itemcode inkooprelatie niveau het veld dagen levertijd. Hierin wordt de overeengekomen levertijd afgesproken voor de artikelen per leverancier. Deze kan door de tijd heen aangepast worden door andere afspraken of veranderingen in de supply chain.
Met dit veld willen we de prestaties van de leverancier loggen. Echter zit hier nu geen log data op. Ik heb zodoende de logging hierop aangezet via de loginstellingen (op toevoegen, verwijderen én wijzigingen).
Wat ik wil is een nieuw vrij veld toevoegen op inkooporderregel niveau om op die manier het aantal dagen wat afgesproken is op het moment van inzetten van de order dan ook gelogd wordt. Ik heb dit geprobeerd om toe te voegen met een koppeling naar het dagen levertijd veld op itemcode inkooprelatie niveau. Alleen als ik nu het aantal dagen update dan doet die dit ook voor alle oude inkooporders updaten en dit wil ik juist niet. Hoe zouden we dit dan moeten inrichten?
Op regelniveau líjkt het namelijk niet mogelijk…iemand enig idee hoe dit tóch voor elkaar te krijgen? Alvast dank voor het meedenken en jullie kennisdeling!
Zou je het kunnen oplossen met een nieuw vrij veld “Dagen levertijd” op de inkooporderregel, en dan “Waarde overnemen uit” in de boekingslay-out van de inkooporder, zodat de waarde van de itemcode inkooprelatie ook werkelijk wordt opgeslagen op de inkooporderregel?
Dank voor je idee. Ik heb dit veld via de management tool toegevoegd onder inkooporderregel en dat koppeling naar bestand “Dossier”. Vervolgens dit veld toegevoegd in de boekingslay-out. Met dit veld in de management tool (een integer-veld):
Nog even aanvullend of ter verdere verduidelijking:
Wat ik voornamelijk wil weten is of het mogelijk is om een vrije waarde vanuit een artikel op te kunnen slaan op een inkooporder regel. Dus dat we op het moment van de inkooporder ook de waarde van het vrije veld kunnen zien. Dit is niet alleen voor levertijd maar dit willen we mogelijk ook gebruiken voor zoiets als een revisienummer (lees: versie van een ingekocht artikel / samenstelling).
Hoi @Vincent,
Ik zou inderdaad zeggen via een boekingslayout.
Dus een vrij veld maken onder Item>Artikel in de managementtool en dan deze toevoegen aan de inkooporderregel. Als het om een algemeen veld op artikelniveau gaat tenmiste.
Ik vrees dat ik het niet helemaal kan volgen helaas, Vincent. Vind je het fijn om eens aan het eind van de middag er over te bellen en te sparren? Als we eruit komen dan kunnen we vervolgens hier het resultaat loggen voor het nageslacht
Hoi Gerard, ik ga het eens bij mijn collega opvragen wat hij nu precies bedoelt, want ik merk dat de vraagstelling inderdaad niet helemaal helder is. Dus laat ik intern eerst even wat ruis op de lijn weghalen en dan kom ik bij je terug Gerard!