Foutmelding bij aanmaken sollicitant via HrCreateApplicant: (AntaObject) There is no value entered in mandatory field 'Code land' (CoId)

Bij het aanmaken van een sollicitant via de updateconnector HrCreateApplicant lever ik de volgende velden aan:

• Voornaam
  • Achternaam
  • Geboortedatum
  • Postcode
  • Huisnummer
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Motivatie

Vervolgens krijg ik de foutmelding: (AntaObject) There is no value entered in mandatory field ‘Code land’ (CoId).

Kan iemand dit verklaren? En hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Hi Leon,

Ik zie dat je direct een adres probeert vast te leggen via de updateconnector. In dat geval ben je verplicht om het land aan te geven waar de sollicitant woont. Als alle sollicitanten standaard in Nederland wonen zou je de vaste waarde NL mee kunnen geven, anders moet je het veld zichtbaar maken bij de andere partij om in te vullen zodat het mee kan worden gestuurd in de Connector.

Dankjewel Wouter

Opgelost door geen adres meer aan te maken.

Wel gelijk een volgend issue; There is no value entered in mandatory field ‘E-mail werk’ (EmAd)

Weet jij toevallig ook waarom dit veld verplicht is en of ik die verplichting ongedaan kan maken?

Hoi Leon,

Dit is hard geprogrammeerd door AFAS en niet aan te passen. Zie ook: In de Updateconnector | Wensenlijst Profit, InSite, OutSite & Pocket

Wellicht een dummy vullen?