Gebruikersbeheer bij uitdienst

Kan iemand bij uitleggen hoe het gebruikersbeheer bij uitdienst met de medewerkervelden uitdienst die beschikbaar zijn in de uitdienstprofielen zou moeten werken?

Op het uitdienstprofiel heb ik staan dat de applicatietoegang medewerker 21 dagen na uitdienst bijgewerkt moeten worden. In de praktijk zie ik dat er direct geen applicatietoegang meer is en de medewerker geen toegang meer heeft.

Ik had een tijd geleden al een ticket ingestuurd bij AFAS waarop ik als reactie kreeg dat er bij het uitdienstmelden wordt gekeken naar de logica in het uitdienstprofiel. Zodra de workflowtaak is verwerkt, voert Profit direct de acties van het uitdienstprofiel uit. Daarbij kan het zijn dat de Applicatietoegang medewerker direct wordt beëindigd of op een andere datum wordt gezet dan je verwacht.

Ik zou nog steeds verwachten op basis van mijn logica dat de medewerker die een contract had t/m 31 augustus en die op 25 augustus uitdienst is gemeld nog wel applicatietoegang heeft. Maar dat is dus niet het geval.

In de context bij uitdienst staan geen instellingen die ervoor zouden kunnen zorgen dat de applicatietoegang wordt ingetrokken.

Wie kan me verder helpen?