Wie weet hoe het zit met het veld status bij het uitdienst melden van een medewerker. Wordt dit automatisch aangepast in uit dienst wanneer de medewerker geen lopend dienstverband meer heeft? In de help van AFAS lees ik enerzijds dat je dit zelf moet aanpassen en dat dit informatieveld niet door Profit wordt gewijzigd. Meestal wordt het door klanten gevuld tijdens het uit dienst melden lees ik.
Navraag bij de Personeelsadministratie geeft aan dat ze het daar niet wijzigen.
Bij ons gaat de medewerker automatisch naar “uit dienst”, maar veelal volgt er nog een nabetaling van bijv. vakantiegeld en dan wordt de status weer naar “in dienst” gezet, dit moet handmatig gecheckt worden, maar een signaal inbouwen dat status i.c.m. salaris controleert zou het wellicht al af kunnen vangen.
Meteen erbij vermeld dat we nóg niet naar het nieuwe Onboarden over zijn. Maar we hebben per afdeling vrije type dossieritems met workflows aangemaakt waarbij we vanuit de tabel (geg. verz.) “Actuele gegevens medewerker” het veld “status dienstverband” opnemen.
Zodra de HR-medewerker de medewerker de checklist afgewerkt heeft zetten we via één van deze taken het veld om via “Waarde toekennen” op de medewerker. Maar wellicht dat een concollega hier een mooier antwoord voor je op heeft…