Her-indienst mailadres issues

Beste community,

We hebben - en dat is eigenlijk een goed teken - de afgelopen 3 maanden maar liefst 3 her-indiensttredingen. Lastige is alleen dat de mailing naar het werk-mailadres wordt gestuurd en niet naar het privé-mailadres. Nu vind ik het even lastig om te achterhalen op welke plek het privé-mailadres moet worden aangepast, weet iemand dat wellicht?

Optie 1:

• Autorisatie tool: (welke van deze 3 of meerderen moeten daar aangepast worden?)

Optie 2: Aanpassing bij de medewerker eigenschappen

Optie 3: Bij de medewerkereigenschappen / acties / Persoon / Communicatie

Alvast hartelijk dank! Ik ga in ieder geval in het uitdienstproces een taakje voor mezelf maken om dan het werk mailadres te verwijderen / te vervangen door het privé-mailadres!

gr.
Vincent

Hoi Vincent,

Naar wat ik weet is dit het mailadres van de gebruiker. Doorgaans wordt de gebruiker automatisch aangemaakt zodra je een persoon portaltoegang geeft (dan wel dat de workflow dit doet); bij matching wordt de bestaande gebruiker geheractiveerd.

Ik zou dus het mailadres van de gebruiker als eerste proberen. Dit is relatief eenvoudig te testen in de testomgeving door iemand uit dienst te melden en dan als diegene te solliciteren in de testomgeving.

Hoi Robert,

Aan onze testomgeving hebben we geen exchange-server gekoppeld (althans, hierbij werkt het mailen niet). Nu vind ik het eigenlijk (achteraf) vreemd als het mailadres van de autorisatietool afgehaald wordt aangezien die geblokkeerd staat (zolang indienst nog niet gepasseerd is).

Bij ons bleek bij de sollicitatie dat het werk-mailadres (dat de her-indienstmedewerker had) automatisch gepakt werd als mailbestemming. Zo heb ik het privé-mailadres opgevraagd bij de collega bij wie de sollicitant weer in dienst gaat komen naar het mailadres (ja, ik heb een NDA getekend).

Maar conclusie is dus eigenlijk dat bij het uitdienstproces er enkele velden uitgezet moeten worden / leeggemaakt moeten worden omdat er (blijkbaar) niet automatisch getoggeld wordt van werkmailadres tijdens diensproces naar privé-mailadres bij uitdienst. Ik bedoel hiermee dat de mails van bijv. iemand’s laatste salarisbetaling of vakantiegeld wél naar het privé-mailadres gaat, maar zodra iemand in dienst komt dan wordt dat mailadres van een andere plek gepakt. Maar ik denk dat het nu aangepast is.

Hoe dan ook weer bedankt voor het meedenken Robert!

gr.

Vincent