Ik heb 2 instuurprofielen voor het onboarden. De afdeling personeelszaken is geautoriseerd voor bij instuurprofielen (via functionaliteit > pagina) en leidinggevenden voor maar 1 instuurprofiel.
Echter, wanneer een leidinggevende klikt op ‘onboarden vanaf sollicitant stamkaart’ krijgt hij/zij wel beide profielen te zien. Wanneer de leidinggevende klikt op het niet geautoriseerde profiel krijgt hij/zij een melding: niet geautoriseerd.
Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat alleen het geautoriseerde profiel wordt getoond?
Dan zul je de autorisatie even goed moeten nalopen; standaard zit deze in de AFAS functionaliteit ‘Onboarden’. Deze kan je niet wijzigen of blokkeren. Als je geen gebruik maakt van de ‘Blauwe rollen’ dan kun je de pagina’s per autorisatierol autoriseren. Ik heb dit net even getest en dit werkt.
Ik durf niet helemaal met zekerheid te zeggen of de autorisatie volledig is geupdate. Ik weet niet zo goed waar ik dat vindt in Profit > site. Ik zie wel dat de site volledig gepubliceerd is.
Ik weet wel zeker dat de functionaliteit/autorisatie goed staat omdat ik (met mijn testaccount) een ‘niet geautoriseerd pagina’ te zien krijg als ik op het niet geautoriseerde profiel klik.