Dossieritem Onboarden niet zichtbaar voor medewerker indienst

Goedemiddag,

wanneer iemand door het onboarden proces heen is dan wordt die omgezet naar medewerker in het systeem.

Echter wanneer de persoon dan in zijn/haar dossier het item van onboarden wilt openen dan komt die met een foutmelding dat die niet geautoriseerd is.

Ik heb alle pagina’s aan de groep gekoppeld waar de persoon in zit en ook in het gegevens filter dat die deze door moet laten gaan. Dit ook op de groep nog eens gecontroleerd

Maar toch krijg ik nog de foutmelding.

Iemand enig idee waar het in kan zitten?

Groetjes Mitchel

Hoi Mitchel,

Dit betreft een vertrouwelijk dossieritem dus je moet dan recht hebben op alle bestemmingen van het dossieritem om deze in te kunnen zien. Kort gezegd heb je dus drie soorten rechten nodig:

  1. Recht op álle bestemmingen van het dossieritem
  2. Recht op het dossieritem zelf
  3. Recht op de tonen pagina van het dossieritem

Als ik hoor wat je gedaan hebt dan is punt 3 niet het issue (ook eenvoudig te herkennen aan de URL, deze bevat dan de naam van de pagina).

Punt 1 en 2 bevatten vaak de oorzaak. Mijn advies is om deze pagina als handleiding te gebruiken: Niet geautoriseerd - Help Center Nederland

Je geeft aan dat het gegevensfilter goed staat maar ik verwacht dat je een van bovenstaande punten hebt gemist óf een zeldzamere case uit het help-artikel hebt.

Goedemiddag Robert,

ik heb alles nagelopen wat je hebt omschreven maar helaas niks kunnen vinden wat het probleem zou kunnen zijn.

Dank voor je snelle antwoord.
Ik ga denk ik toch maar de vraag even bij AFAS neerleggen.

Ik had een bericht geplaats m.b.t. de filter op de sollicitant maar ik zie bij ons dat het filter (automatisch) goed staat. Onze SA kreeg dezelfde melding en daar stond bijgevoegd filter uitgeschakeld (staat nu op geactiveerd). Is dus helaas geen oplossing voor jouw vraag.

Hi Mitchel, als je het filter op actief zet van alle sollicitanten dan zit de medewerker het wel. Ik denk dat het heel erg is als je die op actief zet….?

Hallo Mitchel,

Wij zijn hier toevallig ook mee aan het puzzelen geweest, en voor ons hielp het door een filter aan te maken zoals Annelies hierboven aangeeft, maar dan specifiek voor de medewerker. Dan zet je niet zomaar te veel gegevens open. Wellicht heb je hier wat aan?

Hi Ivar, dank voor je bericht.

We hebben het inderdaad nu ook zo opgelost.

Groetjes Mitchel