Reacties bij dossier autoriseren per dossieritem

We lopen tegen het probleem aan dat medewerkers bij reacties bij dossier kunnen inzien, terwijl dit niet overal wenselijk is. Bij bepaalde dossieritems zou het wel moeten kunnen, maar bij bepaalde dus weer niet. Ik weet dat het te maken heeft met de filters in de autorisatietool, maar ik weet niet precies om welke dit gaat. Kan iemand hiermee helpen?

Hoi Valentino, wellicht kun je eens kijken of je de weergaves die het betreft kunt voorzien van definitiegroepen om zodoende ook een beperktere groep hier inzicht in te geven óf je filtert de weergave op bepaalde type dossieritems die je wél generiek zichtbaar wilt hebben.

@Vincent Dit lijkt geen effect te hebben. Het heeft er ook mee te maken dat het soms gaat om een vertrouwelijk dossieritem, maar ik heb de oplossing nog niet helemaal gevonden. Trouwens, het gaat om het pagina-onderdeel ‘Reactie’ (niet iedere medewerker dient het namelijk te lezen).

dan vrees ik dat ik het ook niet weet :face_with_peeking_eye:

Je kan dit mogelijk oplossen door verschillende profielen te gebruiken per taak bestemming.

@Valentino Gebruik jij een weergave of de standaard ‘Reactie-functionaliteit’ waarbij je direct op de pagina een reactie kan geven zonder dat je een workflowactie hoeft te gebruiken.

Wij gebruiken namelijk altijd (behalve bij documentsjabloon-pagina’s) een weergave (omdat medewerkers bij ons denken, dat wij daar een melding van krijgen en dus zullen reageren).

Mijn inziens kan je 2 weergaves maken van het ‘Reactie bij dossier’- weergave. De ene autoriseer je wel en de andere niet via de functionaliteit. Als je hem dan toevoegt aan de pagina, zien de medewerkers die de reacties niet mogen lezen niet en diegene die het wel mogen lezen wel.
En op plekken waar iedereen de reacties mag lezen, voeg je de andere weergave toe.