Welke zoekweergave?

Dag,

Ik heb een vrij dossieritem en die wordt op de medewerker vastgelegd. De zoekweergave laat alle medewerkers in dienst zien en ik wil alleen de medewerkers tonen waarvoor de medewerker autorisatie heeft.

Ik dacht dat ik uitgevonden had welke zoekweergave het was (Emp13), maar hij lijkt niet te reageren op het vinkje ‘Autorisatie toepassen’ in de definitie van de weergave. Ook niet na een nacht, zodat alle geplande taken zijn verwerkt.

Nu begin ik dan toch weer te twijfelen of het wel de juiste zoekweergave is. Hoe kan ik vinden welke zoekweergave wordt gebruikt? Of weet iemand waarom er niet gereageerd wordt op het vinkje ‘Autorisatie toepassen’. Of zijn er nog andere mogelijkheden om dat voor elkaar te krijgen?

Groet Ilse Snijders

Hoi Ilse,

Bedoel je dit vinkje?

Dat doet namelijk iets anders: het bepaalt of je de weergave autoriseert op definitiegroep ipv. generiek beschikbaar stelt voor iedereen. De enige controle die je kunt inbouwen is deze: Eigen type dossieritem inrichten - AFAS Help Center. maar zelfs die helpt maar gedeeltelijk.

Mocht je een specifieke lijst voordefiniëren waar mensen uit mogen kiezen (dus niet via het autorisatiefilter maar in de weergave gefilterd) dan kun je dit wel voor elkaar krijgen met de instelling uit de afbeelding; dan autoriseer je enkel 1 weergave met een beperkte lijst voor de instuurders. Hou er dan wel rekening mee dat dit ook de enige weergave met medewerkers is die ze te zien krijgen bij het insturen van andere vrije dossieritems die op de medewerker worden vastgelegd.

Zelf heb ik dit intern opgelost door een weergave te maken waar enkel voor + achternaam in staan zonder verdere info en die voor iedereen beschikbaar gesteld. Waar nodig in combinatie met de instelling uit het linkje.

Dag Robert,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik bedoelde inderdaad dit vinkje. Jammer dat hij niet doet wat ik verwacht.
Ik kan dan in ieder geval een weergave maken, waar alleen de medewerkers door komen die deze 3 medewerkers gezamenlijk mogen zien. Het gaat dan om medewerkers op 9 OE’s (i.p.v. 63). Dat scheelt al aanzienlijk.
Groet Ilse Snijders