Onboarding profiel context doet het niet

Ik heb een profiel aangemaakt voor het onboarden. Daaraan koppel ik mijn eigen onboarden workflow en context. Als ik vervolgens het proces opstart (autorisaties zijn geregeld) dan krijg ik alsnog alle velden te zien (ipv velden conform context). Ik werk op de pagina die hoort bij het profiel (Aanmaken onboarden + profiel naam). Wat zie ik over het hoofd?

Hoi Hanna,
Heb jij hier inmiddels de oplossing voor?
Wij lopen namelijk tegen hetzelfde probleem aan.
Groeten Hanneke

Mijn eerste fout was dat ik de aanpassingen deed op profiel Aanmaken aanvullen gegevens/Aanvullende gegevens sollicitant terwijl dat had moeten zijn profiel Aanmaken aanvullen gegevens/Aanvullende gegevens sollicitant zonder sollicitatie. Wij gebruiken namelijk geen Werving & Selectie.
Ik ben er ondertussen ook achter dat niet alle velden die getoond worden in de context ook daadwerkelijk op de schermen kunnen verschijnen. Ook voorkeurswaarden worden niet altijd overgenomen. Afas zelf gaf aan dat dit bijv. zo was bij voorkeurswaarde NL bij land.

Hieronder nog een reactie van Afas op mijn vragen hierover:
Dit komt omdat de actuele gegevens van de sollicitant worden ‘ingeladen’ bij het starten van de aanvullende gegevens, net als bij alle andere profielen. Het werken met voorkeurswaarden werkt hier dan ook (nog) niet. Voor enkele profielen is de optie voorkeurswaarden gebruiken beschikbaar: Context (veldinstellingen) van profiel wijzigen en koppelen - AFAS Help Center

Echter bij dit profiel is dit nog niet mogelijk. Hier zijn voor nu dus nog geen andere oplossingen in mogelijk.
Mijn advies is dan ook om je bij een bestaande wens aan te sluiten hierover of een nieuwe wens in te sturen bij onze Wensenlijst idee.afas.nl.

Dank voor je reactie Hanna!